Strategie učitele ke zvýšení motivace žáků k učení na 1. stupni základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Strategie učitele ke zvýšení motivace žáků k učení na 1. stupni základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Matušů, Renáta
dc.contributor.author Bsonková, Monika
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:36Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:36Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56065
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce se zabývá strategiemi učitelů, které zvyšují motivaci žáků k učení na 1. stupni základních škol. Zaměřovali jsme se především na učitele, kteří působí v první nebo ve druhé třídě základních škol. Našim cílem bylo zjistit, jaké konkrétní strategie motivace k učení učitelé zařazují do svých vyučovacích hodin na 1. stupni základních škol. Rozhodli jsme se pro kvalitativní design výzkumu, který se skládal ze dvou výzkumných metod. Zvolili jsme polostrukturovaný rozhovor a nestrukturované pozorování. Do výzkumného šetření jsme zahrnuli sedm participantů. Získaná výzkumná data byla podrobně analyzována a následně interpretována. Výsledky ukázaly několik strategií motivace k učení, které učitelé skutečně využívají ve svých hodinách. V závěru práce uvádíme také limity a diskuzi.
dc.format 81 s. (148 577 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject strategie k zvýšení motivace cs
dc.subject motivace ve škole cs
dc.subject motivace k učení cs
dc.subject motivace vnitřní cs
dc.subject motivace vnější cs
dc.subject strategies for increasing motivation en
dc.subject motivation in school en
dc.subject motivation for learning en
dc.subject intrinsic motivation en
dc.subject extrinsic motivation en
dc.title Strategie učitele ke zvýšení motivace žáků k učení na 1. stupni základních škol
dc.title.alternative Teacher's Strategies to Increase Pupil Motivation to learn in Primary Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petrů Puhrová, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-13
dc.description.abstract-translated The presented diploma thesis focuses on the strategies used by teachers to enhance students' motivation to learn in primary schools. We predominantly targeted teachers working in the first or second grade of primary schools. Our aim was to identify specific strategies of motivation for learning that teachers incorporate into their lessons in primary schools. We selected a qualitative research design consisting of two research methods; semi-structured interviews and unstructured observations. Seven participants were included in the research study. The collected research data were thoroughly analysed and subsequently interpreted. The results introduced several strategies of motivation for learning that teachers indeed utilise in their lessons. In conclusion, we also provided limitations and discussion.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67514
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
bsonková_2024_dp.pdf 2.356Mb PDF View/Open None
bsonková_2024_op.docx 26.04Kb Unknown View/Open None
bsonková_2024_vp.docx 27.70Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account