Využití STEM aktivit v hodinách prvouky a přírodovědy z pohledu učitelů a žáků 1. stupně ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití STEM aktivit v hodinách prvouky a přírodovědy z pohledu učitelů a žáků 1. stupně ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fenyková, Petra
dc.contributor.author Maděrová, Michaela
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:41Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:41Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56184
dc.description.abstract Předkládaná práce se zaměřuje na problematiku STEM aktivit a jejich využití v přírodovědných předmětech na 1. stupni základní školy. Tato práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Cílem teoretické části bylo sumarizovat teoretická východiska přírodovědného vzdělávání na 1. stupni základní školy a shrnout poznatky o konceptu STEM a jeho využívání v podobě STEM aktivit na 1. stupni základní školy. V teoretické části je vymezeno přírodovědné vzdělávání, koncept STEM, vědecké dovednosti a navazující STEM aktivity. Empirická část prezentuje kvalitativní design výzkumu s využitím metod polostrukturovaného rozhovoru s učiteli 1. stupně základní školy, ohniskových skupin s žáky 1. stupně základní školy a obsahové analýzy školního vzdělávacího programu. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký je pohled učitelů a žáků na potenciál využití STEM aktivit v hodinách prvouky a přírodovědy na 1. stupni ZŠ. Data z rozhovorů byla analyzována na základě otevřeného kódování. Následně jsou představeny výsledky výzkumu, které jsou vzápětí diskutovány. Závěrem práce je zpracováno doporučení pro praxi základních škol.
dc.format 108 s. (198 514 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject přírodovědné vzdělávání cs
dc.subject konstruktivismus cs
dc.subject koncept STEM cs
dc.subject vědecké dovednosti cs
dc.subject STEM aktivita cs
dc.subject science education en
dc.subject constructivism en
dc.subject STEM concept en
dc.subject scientific skills en
dc.subject STEM activity en
dc.title Využití STEM aktivit v hodinách prvouky a přírodovědy z pohledu učitelů a žáků 1. stupně ZŠ
dc.title.alternative The Use of STEM Activities in Science Education from the Perspective of Teachers and Pupils of Elementary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2024-05-17
dc.description.abstract-translated The presented work focuses on the issue of STEM activities and their use in science subjects at the 1st stage of primary school. This work is divided into theoretical and empirical parts. The aim of the theoretical part was to summarize the theoretical backgrounds of science education at the 1st grade of primary school and to summarize the knowledge of the STEM concept and its use in the form of STEM activities at the 1st grade of primary school. The theoretical part outlines science education, the STEM concept, scientific skills and related STEM activities. The empirical part presents a qualitative research design using methods of semi-structured interviews with primary school teachers, focus groups with 1st-grade students, and content analysis of the school educational program. The aim of the research was to explore the perspectives od teachers and students on the potential use of STEM activities in primary school science lessons. Data from the interviews were analyzed using open coding. Subsequently, the research results are presented and discussed. The conclusion of the work includes recommendations for the practice of primary schools.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67565
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
maděrová_2024_dp.pdf 2.013Mb PDF View/Open None
maděrová_2024_op.docx 27.87Kb Unknown View/Open None
maděrová_2024_vp.docx 29.09Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account