Prevence sociálněpatologických jevů v předškolním věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Prevence sociálněpatologických jevů v předškolním věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Božik, Roman
dc.contributor.author Tesařová, Jana
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:52Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:52Z
dc.date.issued 2024-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56454
dc.description.abstract Cílem této diplomové práce je mapování sociálněpatologických jevů v předškolním období, a především jejich výskytu v mateřské škole. V teoretické části je zdůrazněn vývoj dítěte po jeho psychické stránce a důležitost rodiny ve faktoru socializace dítěte. Dalším opěrným bodem teoretické části je vymezení pojmu sociálněpatologických jevů a fenoménu školy, jako jednoho z důležitých činitelů podílejícího se na rozvoji dítěte. V praktické části práce se opěrným bodem stává polostrukturovaný dotazník vytvořený pro učitelky mateřských škol, který slouží, jako výchozí informace pro tvorbu vlastního preventivního programu. Nechybí samozřejmě evaluace jeho využití v praxi. Závěrem je třeba dodat, že jsem zjistila nárůst v oblasti sociálněpatologických jevů v problematice mezilidských vztahů a agresivního chování.
dc.format 110
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sociálněpatologické jevy cs
dc.subject rodina cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject prevence a preventivní program cs
dc.subject dítě předškolního věku cs
dc.subject sociopathological phenomena en
dc.subject family en
dc.subject kindergarten en
dc.subject prevention and preventive program en
dc.subject preschool child en
dc.title Prevence sociálněpatologických jevů v předškolním věku
dc.title.alternative Prevention of Sociallpathological Phenomena in Preschool Age
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Obonya, Juraj
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated The aim of this diploma thesis is to map sociopathological phenomena and risky behavior in the preschool period, and especially their occurrence in kindergarten. The theoretical part emphasizes the development of the child in its psychological aspect and the importance of the family in the factor of the child's socialization. Another point of support for the theoretical part is the definition of the concept of sociopathological phenomena and the phenomenon of school as one of the important factors involved in the development of the child. In the practical part of the thesis, the reference point is a semi-structured questionnaire created for kindergarten teachers, which serves as the starting information for the creation of their own prevention program. Of course, there is also its use in practice and evaluation. We found an increase in sociopathological phenomena in the area of interpersonal relationships and aggressive behaviour.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 67757
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
tesařová_2024_dp.pdf 4.607Mb PDF View/Open None
tesařová_2024_op.pdf 160.8Kb PDF View/Open None
tesařová_2024_vp.docx 26.54Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account