Čtenářská gramotnost žáků primární školy v návaznosti na aktuální kurikulum

DSpace Repository

Language: English čeština 

Čtenářská gramotnost žáků primární školy v návaznosti na aktuální kurikulum

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fasnerová, Martina
dc.contributor.author Studená, Kateřina
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:55Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:55Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56516
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na výzkum čtenářské gramotnosti žáků v kontextu požadavků aktuálního kurikula. Cílem diplomové práce je zjistit míru úspěšnosti žáků v očekávaných výstupech zaměřených na čtenářskou gramotnost. V teoretické části práce jsou uvedena teoretická východiska pojmu čtenářské gramotnosti a aktuálního kurikula pro Českou republiku. V praktické části práce je zpracován kvantitativně orientovaný výzkum zabývající se zjišťováním dosažení očekávaných výstupů zaměřených na čtenářskou gramotnost. Výzkumný vzorek tvoří 216 žáků po ukončení 1. stupně základní školy, kteří byli testováni pomocí didaktického testu. Výsledky testování ukazují, že žáci nedostatečně ovládají očekávané výstupy zaměřené na čtenářskou gramotnost pro 1. stupeň základní školy. Z výsledků byla vytvořena doporučení do praxe, která mohou být přínosná pro učitele 1. stupně základní školy při rozvíjení čtenářské gramotnosti a naplňování očekávaných výstupů.
dc.format 104 s. (166 402 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject funkční gramotnost cs
dc.subject primární vzdělávání cs
dc.subject kurikulum cs
dc.subject didaktický test cs
dc.subject kvantitativní výzkum cs
dc.subject reading literacy en
dc.subject functional literacy en
dc.subject primary education en
dc.subject curriculum en
dc.subject didactic test en
dc.subject quantitative research en
dc.title Čtenářská gramotnost žáků primární školy v návaznosti na aktuální kurikulum
dc.title.alternative Reading Literacy in Connection to the Current Curriculum in Primary Education
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2024-05-14
dc.description.abstract-translated The diploma thesis focuses on the research of reading literacy of pupils in the context of the current curriculum requirements. The diploma thesis aims to determine the level of pupils' success in the expected outcomes focused on reading literacy. The theoretical part of the thesis presents the theoretical background of the concept of reading literacy and the current curriculum for the Czech Republic. In the practical part of the thesis, quantitative research is conducted to determine the achievement of expected outcomes focused on reading literacy. The research sample consists of 216 pupils after the first grade of primary school who were tested using a didactic test. The results of the testing show that the pupils have insufficient mastery of the expected outcomes focusing on reading literacy for primary school. From the results, practice recommendations were made that can be beneficial to teachers in primary school in developing reading literacy and meeting the expected outcomes.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67595
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
studená_2024_dp.pdf 4.339Mb PDF View/Open None
studená_2024_op.docx 24.42Kb Unknown View/Open None
studená_2024_vp.docx 26.83Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account