Sebereflexe pedagoga volného času

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sebereflexe pedagoga volného času

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Leskovcová, Michaela
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:17:03Z
dc.date.available 2024-07-23T13:17:03Z
dc.date.issued 2023-12-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56737
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá pohledem pedagoga volného času na sebe sama a svoji práci. Měl by se zamýšlet nad svou pedagogickou činností, hodnotit ji a hledat možnosti jejího zlepšení. Jedná se o sebereflexi jako aktuální téma v procesu kvalitní sociální interakce pedagoga volného času s dítětem. Cílem této práce je zjistit pohled jednotlivých pedagogů volného času na vlastní činnost skrze dotazníkové šetření. Teoretická část popisuje pojem sebereflexe, její význam, fáze, funkce a metody. Navazuje na téma sociální interakce, její typy, interakční styly a dále se zaměřuje na osobnost pedagoga volného času, náročnost jeho povolání, úskalí a rizika této profese. Empirická část zahrnuje výsledky kvantitativního šetření, pohled na sebehodnocení pedagogů volného času. Z výsledků výzkumu při ověřování hypotéz vyplynula skutečnost týkající se rozdílu v sebehodnocení pedagogů volného času z hlediska věku, pohlaví, místa bydliště a odpracovaných let v oboru.
dc.format 88
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject pedagog volného času cs
dc.subject sociální interakce cs
dc.subject sebereflexe cs
dc.subject leisure educator en
dc.subject social interaction en
dc.subject self-reflection en
dc.title Sebereflexe pedagoga volného času
dc.title.alternative Self-Reflection of a Leisure Educator
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Staňková, Iva
dc.date.accepted 2024-05-16
dc.description.abstract-translated The diploma work focuses on the view of a leisure educator on him/herself and his/her work. He/she should ponder on his/her pedagogical activity, assess it and look for ways to improve it. It is about self-reflection as a topic in the process of quality social interaction of a leisure educator with a child. The purpose of this work is to find out the view of individual leisure educators on their own activity through a questionnaire survey. The theoretical part describes the concept of self-reflection, its meaning, stages, functions and methods. It follows the topic of social interaction, its types, interaction styles and further focuses on the personality of the leisure educator, the demands of his/her profession, the difficulties and risks of this profession. The empirical part includes the results of a quantitative survey, a look at the self-assessment of leisure educators. The results of the research in testing the hypotheses have revealed the fact of the difference in the self-assessment of leisure educators in terms of age, gender, place of residence and years of service in the field. Keywords: leisure educator, social interaction, self-reflection
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 66595
dc.date.submitted 2024-04-15


Files in this item

Files Size Format View Description
leskovcová_2024_dp.pdf 2.439Mb PDF View/Open None
leskovcová_2024_op.docx 27.55Kb Unknown View/Open None
leskovcová_2024_vp.docx 17.63Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account