Prekoncepty žáků na 1. stupni ZŠ o životě hmyzu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Prekoncepty žáků na 1. stupni ZŠ o životě hmyzu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fenyková, Petra
dc.contributor.author Pažoutová, Barbora
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:17:04Z
dc.date.available 2024-07-23T13:17:04Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56767
dc.description.abstract Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké mají žáci 1. stupně ZŠ prekoncepty o životě hmyzu. V teoretické části se zabýváme vymezením základních pojmů a využíváním prekonceptů v edukačním prostředí. Empirická část práce je zaměřena kvalitativně. Prostřednictvím dvou výzkumných metod - interview a pojmového mapování jsme zjistili, jaké mají žáci prekoncepty o životě včely a mravence, ale také jejich strukturu. Zjištění dále porovnáváme v diskusní části s dostupnými zahraničními studiemi a také jsou doplněny o doporučení pro využití v praxi.
dc.format 99 s. (149 000 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject žákovské prekoncepty cs
dc.subject miskoncepty cs
dc.subject přírodovědné vzdělávání cs
dc.subject konstruktivismus cs
dc.subject Children´s preconceptions en
dc.subject Misconceptions en
dc.subject Science education en
dc.subject Constructivism en
dc.title Prekoncepty žáků na 1. stupni ZŠ o životě hmyzu
dc.title.alternative Preconceptions of pupils at primary school about insect life
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Horníčková, Beata
dc.date.accepted 2024-05-13
dc.description.abstract-translated The master's thesis has a theoretical-empirical nature. Its aim is to examine the preconceptions primary school students have about insect life. The theoretical part defines basic concepts and explores the utilization of preconceptions in educational settings. The empirical section employs qualitative methods, specifically interviews and concept mapping, to uncover students' preconceptions about the lives of bees and ants, as well as their underlying structures. These findings are subsequently compared in the discussion section with available foreign studies and supplemented with recommendations for practical application.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67668
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
pažoutová_2024_dp.pdf 2.660Mb PDF View/Open None
pažoutová_2024_op.docx 27.52Kb Unknown View/Open None
pažoutová_2024_vp.docx 28.25Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account