Smrt a umírání jako téma na 1. stupni základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Smrt a umírání jako téma na 1. stupni základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Plisková, Barbora
dc.contributor.author Vachníková, Kristýna
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:17:04Z
dc.date.available 2024-07-23T13:17:04Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56768
dc.description.abstract Diplomová práce teoreticko-empirického charakteru se zaměřuje na téma smrti a umírání na 1. stupni základních škol. Cílem práce je zjistit, jak učitelé třetího ročníků základní školy s tímto tématem pracují z vlastní perspektivy. Teoretická část se zaměřuje na vymezení klíčových pojmů smrt a umírání a předkládá teoretická východiska z oblasti thanatologie, death education, dětského pojetí smrti a učitelské role při práci s tématem smrti a umírání. Empirická část prezentuje výzkumné zjištění kvalitativního charakteru výzkumu, jenž byl realizován prostřednictvím polostrukturovaného interview s učitelkami třetích ročníků základní školy. Výsledky výzkumu odhalily, jaké formy podpory učitelé poskytují svým žákům, jak vnímají vlastní přístup a svou připravenost pracovat s tématem smrti a umírání na prvním stupni základních škol. V závěru práce je uvedeno doporučení, jenž by pomohlo toto téma učitelům ve své praxi otevírat.
dc.format 94 s. (186 771)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject smrt cs
dc.subject umírání cs
dc.subject thanatologie cs
dc.subject death education cs
dc.subject učitel základní školy cs
dc.subject death en
dc.subject dying en
dc.subject thanatology en
dc.subject death education en
dc.subject elementary school teacher en
dc.title Smrt a umírání jako téma na 1. stupni základních škol
dc.title.alternative Death and Dying as a Theme in Primary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jirásek, Ivo
dc.date.accepted 2024-05-14
dc.description.abstract-translated The theoretical-empirical diploma thesis focuses on the topic of death and dying at the first level of primary schools. The aim of the thesis is to find out how teachers of the third year of primary school work with this topic from their own perspective. The theoretical part focuses on defining the key concepts of death and dying and presents theoretical background in thanatology, death education, children's conceptions of death and the teacher's role in working with the topic of death and dying. The empirical section presents the qualitative research findings, which were conducted through semi-structured interviews with third year primary school teachers. The results of the research revealed what forms of support teachers provide to their pupils, how they perceive their own approach and their readiness to work with the topic of death and dying at the first level of primary schools. The paper concludes with recommendations to help teachers open up this topic in their practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 67603
dc.date.submitted 2024-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
vachníková_2024_dp.pdf 2.308Mb PDF View/Open None
vachníková_2024_op.docx 26.44Kb Unknown View/Open None
vachníková_2024_vp.docx 27.05Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account