Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních a středních školách
Show full item record
No preview available
|
Title:
|
Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních a středních školách |
| Author: |
Forejtová Lipovská, Alexandra
|
| Advisor: |
Vázalová Gartnerová, Eva
|
|
Abstract:
|
Pro podporu vytvoření své diplomové práce jsem zvolila cestu žádosti o grant Ministerstva kultury v programu Národního plánu obnovy, a to prostřednictvím své obecně prospěšné společnosti Free Cinema. Diplomový projekt "Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních školách a víceletých gymnáziích" usiloval o navýšení počtu aktivních pedagogů filmové a audiovizuální výchovy v prostředí základních škol a víceletých gymnázií a studentů aktivních v oboru FAV a zabýval se možnostmi systematického rozvoje filmové a audiovizuální výchovy v českém školství. První část práce mapuje historický vývoj, institucionální ukotvení a současný stav FAV v ČR. Druhá část je věnována kvalitativnímu výzkumu formou fokusní skupiny, který zjišťoval přínosy, slabiny a návrhy na zlepšení projektu "Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních školách a víceletých gymnáziích" z pohledu pedagogů, lektorů a odborníků. Výsledky ukazují, že projekt je vnímán jako smysluplný, prakticky přínosný a metodicky inspirativní, přičemž byly identifikovány i oblasti ke zlepšení, zejména v kontextu regionální dostupnosti a metodické podpory. Třetí část představuje samotnou realizaci, průběh a dopad projektu "Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních školách a víceletých gymnáziích". Pedagogové a studenti připravovali výukové lekce, které žákům nabízely prostor pro vlastní kreativní činnost a zároveň je vedly k lepšímu porozumění filmům a dalším audiovizuálním sdělením. Projekt se zaměřil na tři výukové moduly (filmovou laboratoř, fotografickou laboratoř a filmovou projekci) a byl následně, v návaznosti na výzkumná zjištění, rozšířen o výuku animace zpracovávání pracovních listů. Projekt překročil původně stanovené indikátory a prokázal svůj potenciál jako efektivní nástroj pro zavádění FAV do školní praxe. Práce tak nabídla teoretický rámec i konkrétní a přenositelný model výuky, který může sloužit jako inspirace pro další pedagogické či kulturní instituce. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/57242
|
|
Date:
|
2024-10-31 |
|
Availability:
|
Bez omezení |
|
Department:
|
Ateliér Arts Management |
|
Discipline:
|
Arts Management |
Citace závěřečné práce
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account