Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních a středních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních a středních školách

Show full item record

No preview available
Title: Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních a středních školách
Author: Forejtová Lipovská, Alexandra
Advisor: Vázalová Gartnerová, Eva
Abstract: Pro podporu vytvoření své diplomové práce jsem zvolila cestu žádosti o grant Ministerstva kultury v programu Národního plánu obnovy, a to prostřednictvím své obecně prospěšné společnosti Free Cinema. Diplomový projekt "Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních školách a víceletých gymnáziích" usiloval o navýšení počtu aktivních pedagogů filmové a audiovizuální výchovy v prostředí základních škol a víceletých gymnázií a studentů aktivních v oboru FAV a zabýval se možnostmi systematického rozvoje filmové a audiovizuální výchovy v českém školství. První část práce mapuje historický vývoj, institucionální ukotvení a současný stav FAV v ČR. Druhá část je věnována kvalitativnímu výzkumu formou fokusní skupiny, který zjišťoval přínosy, slabiny a návrhy na zlepšení projektu "Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních školách a víceletých gymnáziích" z pohledu pedagogů, lektorů a odborníků. Výsledky ukazují, že projekt je vnímán jako smysluplný, prakticky přínosný a metodicky inspirativní, přičemž byly identifikovány i oblasti ke zlepšení, zejména v kontextu regionální dostupnosti a metodické podpory. Třetí část představuje samotnou realizaci, průběh a dopad projektu "Učme audiovizi: podpora výuky FAV na základních školách a víceletých gymnáziích". Pedagogové a studenti připravovali výukové lekce, které žákům nabízely prostor pro vlastní kreativní činnost a zároveň je vedly k lepšímu porozumění filmům a dalším audiovizuálním sdělením. Projekt se zaměřil na tři výukové moduly (filmovou laboratoř, fotografickou laboratoř a filmovou projekci) a byl následně, v návaznosti na výzkumná zjištění, rozšířen o výuku animace zpracovávání pracovních listů. Projekt překročil původně stanovené indikátory a prokázal svůj potenciál jako efektivní nástroj pro zavádění FAV do školní praxe. Práce tak nabídla teoretický rámec i konkrétní a přenositelný model výuky, který může sloužit jako inspirace pro další pedagogické či kulturní instituce.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57242
Date: 2024-10-31
Availability: Bez omezení
Department: Ateliér Arts Management
Discipline: Arts Management


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account