[NEOBHÁJENO] Vnímání učitelské profese rodiči dětí předškolního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
[NEOBHÁJENO] Vnímání učitelské profese rodiči dětí předškolního věku |
| Autor: |
Štěpánová, Barbora
|
| Vedoucí: |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
Abstrakt:
|
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak rodiče dětí předškolního věku vnímají profesi učitele mateřské školy. Teoretická část se věnuje specifikům této profese, její prestiži, nárokům, kompetencím učitelů a roli rodičů ve spolupráci s nimi. Výzkum byl kvalitativně zaměřen a realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s třinácti rodiči dětí, které mateřskou školu aktuálně nebo nedávno navštěvovaly. Z výzkumu vyplývá, že rodiče vnímají učitele mateřských škol jako odborníky a partnery ve výchově i vzdělávání dítěte, přičemž spíše oceňují jejich osobnostní kvality než formální vzdělání. Společně s tím si uvědomují psychickou i organizační náročnost této profese. Zároveň poukazují na to, že mnohé aspekty profese učitele mateřské školy zůstávají veřejnosti skryté a nedoceněné, což ukazuje na potřebu větší společenské podpory a uznání. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/57337
|
|
Datum:
|
2024-12-16 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
|
Studijní obor:
|
Předškolní pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet