Edukace pacienta po výměně srdeční chlopně

DSpace Repository

Language: English čeština 

Edukace pacienta po výměně srdeční chlopně

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zemánek, Petr
dc.contributor.author Moučková, Michaela
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:35Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:35Z
dc.date.issued 2024-11-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57387
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá edukací pacientů po výměně srdeční chlopně a jejím vlivem na kvalitu života a dodržování léčebného režimu. Cílem práce je pomocí přehledové studie zhodnotit dostupné poznatky týkající se edukace těchto pacientů v období po operaci. Teoretická část přibližuje anatomii srdečních chlopní, typy chlopenních vad, možnosti chirurgické náhrady a význam edukace ze strany všeobecné sestry. Praktická část je zpracována formou přehledové práce, která hodnotí dostupné odborné studie zaměřené na dopad edukace na dodržování léčby, kvalitu života, antikoagulační terapii a prevenci komplikací. Výsledky poukazují na důležitou roli sestry v edukaci a podporu pacienta při návratu do běžného života.
dc.format 57 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject edukace cs
dc.subject výměna srdeční chlopně cs
dc.subject kvalita života cs
dc.subject antikoagulační léčba cs
dc.subject pacient cs
dc.subject všeobecná sestra cs
dc.subject education en
dc.subject heart valve replacement en
dc.subject quality of life en
dc.subject anticoagulant therapy en
dc.subject patient en
dc.subject general nurse en
dc.title Edukace pacienta po výměně srdeční chlopně
dc.title.alternative Education of Patient after Heart Valve Replacement
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kudlová, Pavla
dc.date.accepted 2025-06-26
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on patient education following heart valve replacement surgery and its impact on quality of life and treatment adherence. The aim of the study is to evaluate the current evidence related to education in the postoperative period through a literature review. The theoretical part describes the anatomy of heart valves, types of valve disorders, surgical options, and the role of general nurses in patient education. The practical part presents a review of studies assessing the impact of educational interventions on treatment compliance, quality of life, anticoagulant therapy, and prevention of complications. The results highlight the importance of nurse-led education in supporting patients after discharge and improving long-term outcomes.
dc.description.department Ústav zdravotnických věd
dc.thesis.degree-discipline Všeobecné ošetřovatelství cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Všeobecné ošetřovatelství cs
dc.thesis.degree-program General Nursing en
dc.identifier.stag 69679
dc.date.submitted 2025-05-19


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account