Strategie resilience profesionálních hráčů počítačových her v kontextu závislostního chování
Zobrazit minimální záznam
| dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
| dc.contributor.author |
Janíčková, Annastasia
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:39Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:39Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57470
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zaměřila na strategie resilience profesionálních hráčů počítačových her v kontextu rizika závislostního chování v herním prostředí. Cílem práce bylo objasnit, jakým způsobem hráči balancují na hranici odolnosti a závislosti na PC hrách a jaké strategie využívají k prevenci a zvládání tohoto rizika. Teoretická část práce se zabývala třemi klíčovými oblastmi: vývojovým obdobím adolescence, charakteristikou her, hráčů a herního průmyslu a problematikou rizikového chování v kontextu počítačových her. Empirická část byla založena na kvalitativním výzkumu prováděném metodou polostrukturovaných rozhovorů, přičemž byl využit design zakotvené teorie. Cílem výzkumu bylo hlubší pochopení problematiky profesionálního hráčství a s ním spojených rizik. Pomocí kódování bylo odhaleno pět kategorií, nejzásadnější z nich je balancování, které ovlivňuje ostatní kategorie. Bylo zjištěno, že každý hráč balancuje dle svých možností, na základě zažitých zkušeností. V rámci výzkumu se vynořily střípky teorie, které jsou v práci zaznamenány. |
|
| dc.format |
127 stran, 128-148 přílohy |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
videohry
|
cs |
| dc.subject |
počítačové hry
|
cs |
| dc.subject |
adolescence
|
cs |
| dc.subject |
resilience
|
cs |
| dc.subject |
odolnost
|
cs |
| dc.subject |
závislost
|
cs |
| dc.subject |
strategie
|
cs |
| dc.subject |
balancování
|
cs |
| dc.subject |
profesionální hráč
|
cs |
| dc.subject |
esport
|
cs |
| dc.subject |
prevence
|
cs |
| dc.subject |
video games
|
en |
| dc.subject |
computer games
|
en |
| dc.subject |
adolescence
|
en |
| dc.subject |
resilience
|
en |
| dc.subject |
addiction
|
en |
| dc.subject |
strategies
|
en |
| dc.subject |
balancing
|
en |
| dc.subject |
professional gamer
|
en |
| dc.subject |
esport
|
en |
| dc.subject |
prevention
|
en |
| dc.title |
Strategie resilience profesionálních hráčů počítačových her v kontextu závislostního chování |
|
| dc.title.alternative |
Resilience Strategies of Professional Computer Game Players in the Context of Addictive Behaviour |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-26 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This thesis focused on the resilience strategies of professional computer game players in the context of the risk of addictive behaviour in a gaming environment. The aim of the thesis was to elucidate the ways in which gamers teeter on the edge of resilience and addiction to PC games and what strategies they use to prevent and manage this risk. The theoretical part of the thesis addressed three key areas: the developmental period of adolescence, the characteristics of games, gamers and the gaming industry, and the issue of risk behaviour in the context of computer games. The empirical part was based on qualitative research conducted using a semi-structured interview method, employing an embedded theory design. The aim of the research was to gain a deeper understanding of the issue of professional gaming and its associated risks. Five categories were uncovered through coding, the most significant of which is balancing, which influences the other categories. It was found that each player balances to the best of their ability, based on lived experience. Snippets of theory emerged from the research and are recorded in the thesis. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
69790
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-14 |
|
Soubory tohoto záznamu
|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam