Problematické užívání sociálních sítí žáky druhého stupně základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Problematické užívání sociálních sítí žáky druhého stupně základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Lučanová, Karolína
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:40Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:40Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57474
dc.description.abstract Tématem této diplomové práce je problematické užívání sociálních sítí mezi žáky druhého stupně základních škol. V první části diplomové práce jsou zpracována teoretická východiska témat sociálních sítí, dále charakteristika sociálních sítí ve vztahu k adolescentům a v závěru je popsáno téma závislostního chování. V rámci praktické části uvádíme výzkum, který byl v kontextu této práce realizován. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo zjištění míry problematického užívání sociálních sítí mezi žáky druhého stupně a souvislost tohoto problematického užívání s časem na sociálních sítích a mírou seberegulace. Postup výzkumu je více popsán v praktické části, v níž je uvedena i analýza a interpretace nasbíraných dat. Data byla získána dotazníkovým šetřením. V závěru práce jsou napsány také limity výzkumu a doporučení pro praxi.
dc.format 82 s. (159 979 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sociální sítě cs
dc.subject adolescenti cs
dc.subject problematické užívání sociálních sítí cs
dc.subject čas u obrazovky cs
dc.subject seberegulace cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject závislostní chování cs
dc.subject prevence digitálních závislostí cs
dc.subject social networks en
dc.subject adolescents en
dc.subject problematic use of social networks en
dc.subject screen time en
dc.subject self-regulation en
dc.subject secondary school en
dc.subject addictive behavior en
dc.subject prevention of digital addiction en
dc.title Problematické užívání sociálních sítí žáky druhého stupně základních škol
dc.title.alternative Problematic Use of Social Networks by Secondary Schools Pupils
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petr Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2025-05-26
dc.description.abstract-translated The topic of this thesis is the Problematic Use of Social Networks by Secondary Schools Pupils. In the first part of the thesis, the theoretical background of social networking topics is elaborated, then the characteristics of social networking in relation to adolescents and the topic of addictive behavior is described. In the practical part, we present the research carried out in this thesis's context. The main aim of this research was to determine the extent of problematic social network use among second grade students, the association of this problematic use with time on social networks and with the degree of self-regulation. The research procedure is more described in the practical section, which also includes the analysis and interpretation of the collected data. The data was collected through a questionnaire survey. Research limitations and recommendations for practice are also written in the conclusion of the thesis.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 69795
dc.date.submitted 2025-04-17


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account