Učebnice angličtiny z pohledu učitelů 1. stupně ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Učebnice angličtiny z pohledu učitelů 1. stupně ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Horníčková, Beata
dc.contributor.author Kochaníčková, Nikol
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:40Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:40Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57478
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá učebnicemi angličtiny z pohledu učitelů 1. stupně ZŠ. Teoretická část vymezuje pojem učebnice, její funkce, strukturu a způsoby využití ve výuce. Pozornost se dále věnuje specifikům učebnic angličtiny pro 1. stupeň ZŠ, jejich roli ve výuce a charakteristickým rysům, včetně možností hodnocení pomocí kontrolních seznamů. Výzkumná část si klade za cíl odhalit, jak učitelé 1. stupně ZŠ hodnotí učebnice angličtiny, jak je využívají ve výuce a jaké vnímají jejich silné a slabé stránky. Práce prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli anglického jazyka, jejichž odpovědi byly analyzovány metodou otevřeného kódování. Výsledky ukazují, že učitelé při výběru učebnic upřednostňují vlastní zkušenost, přehlednost, jasnou strukturu a kvalitu obrazového materiálu. Práce přináší doporučení pro budoucí výběr, tvorbu a využívání učebnic ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ.
dc.format 81 s. (147 460)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject školní učebnice cs
dc.subject učebnice angličtiny cs
dc.subject výuka anglického jazyka cs
dc.subject učitel 1. stupně ZŠ cs
dc.subject evaluace učebnic cs
dc.subject school textbooks en
dc.subject English textbooks en
dc.subject English language teaching en
dc.subject primary school teacher en
dc.subject textbook evaluation en
dc.title Učebnice angličtiny z pohledu učitelů 1. stupně ZŠ
dc.title.alternative English Textbooks from the Perspective of Primary School Teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Štěpáník, Stanislav
dc.date.accepted 2025-05-19
dc.description.abstract-translated The master's thesis focuses on English language textbooks from the perspective of primary school teachers. The theoretical part defines the concept of a textbook, its functions, structure, and ways of use in teaching. It further addresses the specifics of English textbooks for primary school, their role in teaching, and their characteristic features, including possibilities for evaluation using checklists. The research part aims to reveal how primary school teachers evaluate English textbooks, how they use them in their teaching, and what strengths and weaknesses they perceive. The thesis presents the results of qualitative research conducted through semi-structured interviews with English language teachers, whose responses were analyzed using open coding. The findings show that teachers prioritize their own experience, clarity, clear structure, and the quality of visual materials when choosing textbooks. The thesis offers recommendations for the future selection, development, and use of textbooks in English language teaching at the primary school level.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-program Lower Primary School Teacher Training en
dc.identifier.stag 69801
dc.date.submitted 2025-04-16


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account