| dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
| dc.contributor.author |
Machová, Lucie
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:40Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:40Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57488
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou autonomního hodnocení na prvním stupni základní školy. Teoretická východiska popisují autonomní hodnocení se zaměřením na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení v kontextu žáků mladšího školního věku. Cílem výzkumu bylo odhalit, jaké jsou možnosti zapojení žáků do procesu hodnocení, jaký význam tomuto zapojení žáci přikládají, za jakých podmínek k autonomnímu hodnocení dochází a jaká kritická místa žáci při jeho uplatňování popisují. Výzkumné šetření bylo realizováno kvalitativní metodou focus group, do níž bylo zapojeno 36 žáků 4. a 5. ročníku základní školy. Závěrem práce jsou diskutovány limity výzkumu a formulována doporučení pro praxi, která mohou přispět k efektivnější implementaci autonomního hodnocení ve vzdělávacím procesu. |
|
| dc.format |
98 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
formativní hodnocení
|
cs |
| dc.subject |
autonomní hodnocení
|
cs |
| dc.subject |
sebehodnocení
|
cs |
| dc.subject |
vrstevnické hodnocení
|
cs |
| dc.subject |
žák mladšího školního věku
|
cs |
| dc.subject |
formative assessment
|
en |
| dc.subject |
autonomous assessment
|
en |
| dc.subject |
pupil self-assessment
|
en |
| dc.subject |
peer assessment
|
en |
| dc.subject |
pupil of younger school age
|
en |
| dc.title |
Možnosti zapojení žáků do procesu hodnocení na 1. stupni ZŠ |
|
| dc.title.alternative |
The Pupils Involvement Possibilities in the Assessment Process in the Primary School |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Pavelková, Marie |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-21 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This thesis explores the concept of autonomous assessment at the primary school level, with a particular focus on self-assessment and peer assessment in the context of younger learners. The research aimed to examine the extent to which pupils are engaged in the assessment process, the significance they attribute to this involvement, the conditions under which autonomous assessment is implemented, and the challenges they identify in its application. A qualitative research design was employed, specifically the focus group method, involving 36 pupils from the 4th and 5th grades of primary school. The thesis concludes with a discussion of research limitations and provides practical recommendations aimed at enhancing the meaningful implementation of autonomous assessment in educational settings. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69811
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-10 |
|