Možnosti zapojení žáků do procesu hodnocení na 1. stupni ZŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Možnosti zapojení žáků do procesu hodnocení na 1. stupni ZŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Machová, Lucie
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:40Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:40Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57488
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá problematikou autonomního hodnocení na prvním stupni základní školy. Teoretická východiska popisují autonomní hodnocení se zaměřením na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení v kontextu žáků mladšího školního věku. Cílem výzkumu bylo odhalit, jaké jsou možnosti zapojení žáků do procesu hodnocení, jaký význam tomuto zapojení žáci přikládají, za jakých podmínek k autonomnímu hodnocení dochází a jaká kritická místa žáci při jeho uplatňování popisují. Výzkumné šetření bylo realizováno kvalitativní metodou focus group, do níž bylo zapojeno 36 žáků 4. a 5. ročníku základní školy. Závěrem práce jsou diskutovány limity výzkumu a formulována doporučení pro praxi, která mohou přispět k efektivnější implementaci autonomního hodnocení ve vzdělávacím procesu.
dc.format 98 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject formativní hodnocení cs
dc.subject autonomní hodnocení cs
dc.subject sebehodnocení cs
dc.subject vrstevnické hodnocení cs
dc.subject žák mladšího školního věku cs
dc.subject formative assessment en
dc.subject autonomous assessment en
dc.subject pupil self-assessment en
dc.subject peer assessment en
dc.subject pupil of younger school age en
dc.title Možnosti zapojení žáků do procesu hodnocení na 1. stupni ZŠ
dc.title.alternative The Pupils Involvement Possibilities in the Assessment Process in the Primary School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pavelková, Marie
dc.date.accepted 2025-05-21
dc.description.abstract-translated This thesis explores the concept of autonomous assessment at the primary school level, with a particular focus on self-assessment and peer assessment in the context of younger learners. The research aimed to examine the extent to which pupils are engaged in the assessment process, the significance they attribute to this involvement, the conditions under which autonomous assessment is implemented, and the challenges they identify in its application. A qualitative research design was employed, specifically the focus group method, involving 36 pupils from the 4th and 5th grades of primary school. The thesis concludes with a discussion of research limitations and provides practical recommendations aimed at enhancing the meaningful implementation of autonomous assessment in educational settings.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-program Lower Primary School Teacher Training en
dc.identifier.stag 69811
dc.date.submitted 2025-04-10


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account