Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Suchánková, Eliška
dc.contributor.author Mikulová, Kamila
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:43Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:43Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57542
dc.description.abstract Tato diplomová práce se věnuje tématu emoční regulace u dětí předškolního věku a možnostmi jejího rozvoje prostřednictvím herního programu. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu emoce a jejich významu v raném vývoji dítěte, přičemž zvláštní pozornost je věnována klíčovým oblastem vývoje, jako jsou kognitivní schopnosti, sebepojetí, exekutivní funkce a sociální dovednosti. Dále jsou zde popsány emoce a vývoj emocí v kontextu dětí předškolního věku. Další kapitoly se soustředí na emoční seberegulaci, emoční prožívání a rozvoj emoční inteligence, která je nezbytným předpokladem pro zdravé fungování v mezilidských vztazích. V práci je akcentována role hry jako přirozeného prostředku pro posilování emočních kompetencí. Je zde popsán význam hry pro předškolní děti. Zohledněna je i oblast Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je rozvoj emocí součástí osobnostního rozvoje dítěte. A v neposlední řadě popisuje druhy a dělení her. Cílem praktické části je vytvořit a aplikovat herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku "Emoce kolem nás" a změřit pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na emoční regulaci předškolních dětí jeho efektivitu.
dc.format 94
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dítě předškolního věku cs
dc.subject emoce cs
dc.subject seberegulace cs
dc.subject hra cs
dc.subject herní program cs
dc.subject preschool child en
dc.subject emotions en
dc.subject self-regulation en
dc.subject play en
dc.subject game-based program en
dc.title Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku
dc.title.alternative A Game-Base Program as a Tool for Developing Emotional Regulation in Preschool Children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2025-05-28
dc.description.abstract-translated This diploma thesis focuses on the topic of emotional regulation in preschool children and explores the possibilities of its development through a structured play-based program. The theoretical part defines the concept of emotions and their significance in early child development, with special attention paid to key developmental areas such as cognitive abilities, self-concept, executive functions, and social skills. It further describes emotions and their developmental trajectory in the context of preschool-aged children. Additional chapters concentrate on emotional self-regulation, emotional experience, and the development of emotional intelligence, which is a necessary prerequisite for healthy interpersonal functioning. The role of play is emphasized as a natural means of strengthening emotional competencies. The importance of play for preschool children is explored, along with its integration into the Framework Educational Program for Preschool Education, where emotional development is an essential part of personal growth. The thesis also includes an overview of the types and classifications of play. The aim of the practical part is to create and implement a play-based program titled "Emotions Around Us" as a tool for developing emotional regulation in preschool children, and to measure its effectiveness using a questionnaire survey focused on emotional regulation in this age group.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 69871
dc.date.submitted 2025-04-15


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet