Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku
Zobrazit minimální záznam
| dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
| dc.contributor.author |
Mikulová, Kamila
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:43Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:43Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57542
|
|
| dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se věnuje tématu emoční regulace u dětí předškolního věku a možnostmi jejího rozvoje prostřednictvím herního programu. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu emoce a jejich významu v raném vývoji dítěte, přičemž zvláštní pozornost je věnována klíčovým oblastem vývoje, jako jsou kognitivní schopnosti, sebepojetí, exekutivní funkce a sociální dovednosti. Dále jsou zde popsány emoce a vývoj emocí v kontextu dětí předškolního věku. Další kapitoly se soustředí na emoční seberegulaci, emoční prožívání a rozvoj emoční inteligence, která je nezbytným předpokladem pro zdravé fungování v mezilidských vztazích. V práci je akcentována role hry jako přirozeného prostředku pro posilování emočních kompetencí. Je zde popsán význam hry pro předškolní děti. Zohledněna je i oblast Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je rozvoj emocí součástí osobnostního rozvoje dítěte. A v neposlední řadě popisuje druhy a dělení her. Cílem praktické části je vytvořit a aplikovat herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku "Emoce kolem nás" a změřit pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na emoční regulaci předškolních dětí jeho efektivitu. |
|
| dc.format |
94 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
| dc.subject |
emoce
|
cs |
| dc.subject |
seberegulace
|
cs |
| dc.subject |
hra
|
cs |
| dc.subject |
herní program
|
cs |
| dc.subject |
preschool child
|
en |
| dc.subject |
emotions
|
en |
| dc.subject |
self-regulation
|
en |
| dc.subject |
play
|
en |
| dc.subject |
game-based program
|
en |
| dc.title |
Herní program jako nástroj rozvoje emoční regulace u dětí předškolního věku |
|
| dc.title.alternative |
A Game-Base Program as a Tool for Developing Emotional Regulation in Preschool Children |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-28 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis focuses on the topic of emotional regulation in preschool children and explores the possibilities of its development through a structured play-based program. The theoretical part defines the concept of emotions and their significance in early child development, with special attention paid to key developmental areas such as cognitive abilities, self-concept, executive functions, and social skills. It further describes emotions and their developmental trajectory in the context of preschool-aged children. Additional chapters concentrate on emotional self-regulation, emotional experience, and the development of emotional intelligence, which is a necessary prerequisite for healthy interpersonal functioning. The role of play is emphasized as a natural means of strengthening emotional competencies. The importance of play for preschool children is explored, along with its integration into the Framework Educational Program for Preschool Education, where emotional development is an essential part of personal growth. The thesis also includes an overview of the types and classifications of play. The aim of the practical part is to create and implement a play-based program titled "Emotions Around Us" as a tool for developing emotional regulation in preschool children, and to measure its effectiveness using a questionnaire survey focused on emotional regulation in this age group. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
69871
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-15 |
|
Soubory tohoto záznamu
|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam