Sociální pedagog a jeho role ve školním poradenském pracovišti
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
| dc.contributor.author |
Pagáčová, Daniela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:43Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:43Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57545
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na sociálního pedagoga a jeho roli ve školním poradenském pracovišti. Teoretickou část tvoří tři kapitoly pojednávající o školním poradenském pracovišti, rolích jednotlivých členů školního poradenského pracoviště a sociálním pedagogovi v současnosti. Hlavním cílem této práce bylo zjistit jaká je role sociálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti. Praktickou část tvoří vlastní výzkumné šetření postavené na kvantitativní metodě formou dotazníkového šetření vlastního designu. Výsledky výzkumu ukazují, že sociální pedagog hraje ve školním poradenském pracovišti klíčovou roli především v oblasti prevence, podpory žáků a spolupráce s rodinou, avšak jeho efektivní fungování je často limitováno nejednoznačným legislativním ukotvením, nedostatkem informovanosti a podpory ze strany vedení školy. |
|
| dc.format |
97 s. (21 948 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
| dc.subject |
výchovný poradce
|
cs |
| dc.subject |
metodik prevence
|
cs |
| dc.subject |
školní psycholog
|
cs |
| dc.subject |
školní speciální pedagog
|
cs |
| dc.subject |
školní poradenské pracoviště
|
cs |
| dc.subject |
social pedagogue
|
en |
| dc.subject |
educational consultant
|
en |
| dc.subject |
prevention methodologist
|
en |
| dc.subject |
school psychologist
|
en |
| dc.subject |
school special pedagogue
|
en |
| dc.subject |
school counseling centres
|
en |
| dc.title |
Sociální pedagog a jeho role ve školním poradenském pracovišti |
|
| dc.title.alternative |
Social Pedagogues and Their Role in School Counselling Centres |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-28 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis focuses on the social pedagogue and his role in the school counseling centres. The theoretical part consists of three chapters discussing the school counseling centres, the roles of individual members of the school counseling workplace, social pedagogy and the social pedagogue at the present time. The main goal of this work was to find out what is the role of the social pedagogue in the school counseling office. The practical part consists of an own research investigation based on a quantitative method in the form of a questionnaire investigation of one's own design. The research findings indicate that the social pedagogue plays a key role within the school counseling team, particularly in the areas of prevention, student support, and cooperation with families. However, their effective functioning is often limited by ambiguous legislative anchoring, a lack of awareness, and insufficient support from school leadership. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
69877
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-25 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account