Psychohygiena pedagogů základních uměleckých škol
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
| dc.contributor.author |
Pánková, Marcela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:43Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:43Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57546
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na význam psychohygieny, jako prostředku prevence a zvládání psychické zátěže pedagogů základních uměleckých škol. Teoretická část se zaměřuje na vymezení profese učitele základní umělecké školy, identifikaci klíčových stresorů a příznaků syndromu vyhoření a na představení psychohygieny jako nástroje podpory duševního zdraví. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu mezi pedagogy základních uměleckých škol ve Zlínském kraji a zkoumá míru psychické zátěže, její příčiny a míru využívání strategií psychohygieny. Získaná data slouží jako podklad pro návrh opatření podporujících systematické začlenění psychohygieny do prostředí uměleckého vzdělávání. |
|
| dc.format |
112 s. (165 867) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
psychohygiena
|
cs |
| dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
| dc.subject |
pedagog základní umělecké školy
|
cs |
| dc.subject |
umělecké vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
příčiny
|
cs |
| dc.subject |
projevy
|
cs |
| dc.subject |
prevence
|
cs |
| dc.subject |
psychohygiene
|
en |
| dc.subject |
burnout syndrome
|
en |
| dc.subject |
basic art school teacher
|
en |
| dc.subject |
basic art education
|
en |
| dc.subject |
causes
|
en |
| dc.subject |
symptoms
|
en |
| dc.subject |
prevention
|
en |
| dc.title |
Psychohygiena pedagogů základních uměleckých škol |
|
| dc.title.alternative |
Mental Hygiene of Elementary Art School Teachers |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-29 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the significance of psychohygiene as a means of prevention and management of psychological stress among teachers at elementary art schools. The theoretical part defines the role of an elementary art school teacher, identifies key stressors and symptoms of burnout, and introduces psychohygiene as a tool for supporting mental health. The practical part is based on quantitative research conducted among teachers in elementary art schools in the Zlín Region. It examines the level of psychological stress, its causes, and the extent to which psychohygienic strategies are used. The collected data serve as a basis for proposing measures aimed at the systematic integration of psychohygiene into the environment of art education. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
69878
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-16 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account