Psychohygiena pedagogů základních uměleckých škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Psychohygiena pedagogů základních uměleckých škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Pánková, Marcela
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:43Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:43Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57546
dc.description.abstract Diplomová práce se zaměřuje na význam psychohygieny, jako prostředku prevence a zvládání psychické zátěže pedagogů základních uměleckých škol. Teoretická část se zaměřuje na vymezení profese učitele základní umělecké školy, identifikaci klíčových stresorů a příznaků syndromu vyhoření a na představení psychohygieny jako nástroje podpory duševního zdraví. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu mezi pedagogy základních uměleckých škol ve Zlínském kraji a zkoumá míru psychické zátěže, její příčiny a míru využívání strategií psychohygieny. Získaná data slouží jako podklad pro návrh opatření podporujících systematické začlenění psychohygieny do prostředí uměleckého vzdělávání.
dc.format 112 s. (165 867)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject psychohygiena cs
dc.subject syndrom vyhoření cs
dc.subject pedagog základní umělecké školy cs
dc.subject umělecké vzdělávání cs
dc.subject příčiny cs
dc.subject projevy cs
dc.subject prevence cs
dc.subject psychohygiene en
dc.subject burnout syndrome en
dc.subject basic art school teacher en
dc.subject basic art education en
dc.subject causes en
dc.subject symptoms en
dc.subject prevention en
dc.title Psychohygiena pedagogů základních uměleckých škol
dc.title.alternative Mental Hygiene of Elementary Art School Teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Staňková, Iva
dc.date.accepted 2025-05-29
dc.description.abstract-translated This thesis focuses on the significance of psychohygiene as a means of prevention and management of psychological stress among teachers at elementary art schools. The theoretical part defines the role of an elementary art school teacher, identifies key stressors and symptoms of burnout, and introduces psychohygiene as a tool for supporting mental health. The practical part is based on quantitative research conducted among teachers in elementary art schools in the Zlín Region. It examines the level of psychological stress, its causes, and the extent to which psychohygienic strategies are used. The collected data serve as a basis for proposing measures aimed at the systematic integration of psychohygiene into the environment of art education.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 69878
dc.date.submitted 2025-04-16


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account