Životní příběhy středoškoláků ze sociálně vyloučených lokalit
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
| dc.contributor.author |
Valkovičová, Vanessa
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:43Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:43Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57559
|
|
| dc.description.abstract |
Práce se zaměřuje na zkoumání vzdělávacích zkušeností žáků ze sociálně vyloučených lokalit a na to, jak sociální exkluze formuje jejich školní dráhu. Cílem je porozumět jejich životním příběhům a identifikovat klíčové faktory, které odráží jejich motivaci, vzdělávací aspirace a školní úspěšnost. Prostřednictvím rozhovorů s informanty byly identifikovány a popsány konkrétní překážky, jako jsou diskriminace ve školním prostředí, nedostatek rodinné podpory, absence pozitivních vzorů, materiální a geografická omezení a nedostatečná institucionální podpora. Výsledky výzkumu potvrzují teorie sociální reprodukce a sebepotvrzujícího proroctví a zdůrazňují význam kulturního kapitálu v procesu vzdělávací inkluze. |
|
| dc.format |
125 stran |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Aspirace
|
cs |
| dc.subject |
diskriminace
|
cs |
| dc.subject |
institucionalizovaná podpora
|
cs |
| dc.subject |
kulturní kapitál
|
cs |
| dc.subject |
motivace
|
cs |
| dc.subject |
rodinná podpora
|
cs |
| dc.subject |
sociální exkluze
|
cs |
| dc.subject |
sociálně vyloučené lokality
|
cs |
| dc.subject |
středoškolští žáci
|
cs |
| dc.subject |
vzdělávací nerovnost
|
cs |
| dc.subject |
Aspirations
|
en |
| dc.subject |
cultural capital
|
en |
| dc.subject |
discrimination
|
en |
| dc.subject |
educational inequality
|
en |
| dc.subject |
family support
|
en |
| dc.subject |
school pupils
|
en |
| dc.subject |
institutional support
|
en |
| dc.subject |
motivation
|
en |
| dc.subject |
social exclusion
|
en |
| dc.subject |
socially excluded areas
|
en |
| dc.title |
Životní příběhy středoškoláků ze sociálně vyloučených lokalit |
|
| dc.title.alternative |
Life Stories of High School Students from Socially Excluded Localities |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-29 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on examining the educational experience of pupils from socially excluded localities and how social exclusion shapes their school career. The aim is to understand their life stories and identify key factors that reflect their motivation, educational aspirations and school success. Through interviews with informants, specific barriers were identified and described, such as discrimination in the school environment, lack of family support, absence of positive role models, material and geographical constraints, and lack of institutional support. The research findings confirm theories of social reproduction and self-fulfilling prophecy and emphasize the importance of cultural capital in the process of educational inclusion |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
69895
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-14 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account