Životní příběhy středoškoláků ze sociálně vyloučených lokalit

DSpace Repository

Language: English čeština 

Životní příběhy středoškoláků ze sociálně vyloučených lokalit

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Valkovičová, Vanessa
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:43Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:43Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57559
dc.description.abstract Práce se zaměřuje na zkoumání vzdělávacích zkušeností žáků ze sociálně vyloučených lokalit a na to, jak sociální exkluze formuje jejich školní dráhu. Cílem je porozumět jejich životním příběhům a identifikovat klíčové faktory, které odráží jejich motivaci, vzdělávací aspirace a školní úspěšnost. Prostřednictvím rozhovorů s informanty byly identifikovány a popsány konkrétní překážky, jako jsou diskriminace ve školním prostředí, nedostatek rodinné podpory, absence pozitivních vzorů, materiální a geografická omezení a nedostatečná institucionální podpora. Výsledky výzkumu potvrzují teorie sociální reprodukce a sebepotvrzujícího proroctví a zdůrazňují význam kulturního kapitálu v procesu vzdělávací inkluze.
dc.format 125 stran
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Aspirace cs
dc.subject diskriminace cs
dc.subject institucionalizovaná podpora cs
dc.subject kulturní kapitál cs
dc.subject motivace cs
dc.subject rodinná podpora cs
dc.subject sociální exkluze cs
dc.subject sociálně vyloučené lokality cs
dc.subject středoškolští žáci cs
dc.subject vzdělávací nerovnost cs
dc.subject Aspirations en
dc.subject cultural capital en
dc.subject discrimination en
dc.subject educational inequality en
dc.subject family support en
dc.subject school pupils en
dc.subject institutional support en
dc.subject motivation en
dc.subject social exclusion en
dc.subject socially excluded areas en
dc.title Životní příběhy středoškoláků ze sociálně vyloučených lokalit
dc.title.alternative Life Stories of High School Students from Socially Excluded Localities
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2025-05-29
dc.description.abstract-translated The thesis focuses on examining the educational experience of pupils from socially excluded localities and how social exclusion shapes their school career. The aim is to understand their life stories and identify key factors that reflect their motivation, educational aspirations and school success. Through interviews with informants, specific barriers were identified and described, such as discrimination in the school environment, lack of family support, absence of positive role models, material and geographical constraints, and lack of institutional support. The research findings confirm theories of social reproduction and self-fulfilling prophecy and emphasize the importance of cultural capital in the process of educational inclusion
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 69895
dc.date.submitted 2025-04-14


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account