| dc.contributor.advisor |
Deutscherová, Beáta
|
|
| dc.contributor.author |
Dostálová, Michaela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:44Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:44Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57572
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na kresbu dítěte v období předškolního věku a je koncipována jako práce teoreticko-empirického charakteru. Cílem práce je analyzovat kresby dětí předškolního věku se zaměřením na způsob zobrazení sebe v prostředí mateřské školy. Teoretická část se věnuje dětské kresbě se zvláštním důrazem na kresbu lidské postavy, její vývoj a typické znaky. V neposlední řadě popisuje faktory, které kresbu ovlivňují. Empirická část představuje kvalitativní výzkum, jehož hlavní metodou byla analýza dětských kreseb, doplněná o pozorování dítěte při činnosti a polostrukturovaný rozhovor sloužící k upřesnění obsahu kreseb. Výsledky výzkumu ukazují, že děti zobrazují činnosti spojené s volnou hrou, své vrstevníky a známé předměty charakteristické pro prostředí mateřské školy. Závěry práce poskytují cenné poznatky o tom, jak děti prostřednictvím kresby reflektují své každodenní zkušenosti a vztahy v prostředí mateřské školy. |
|
| dc.format |
76 s. (125 659) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
dětská kresba
|
cs |
| dc.subject |
kresba lidské postavy
|
cs |
| dc.subject |
obsahové provedení kresby
|
cs |
| dc.subject |
formální provedení kresby
|
cs |
| dc.subject |
symbolika kresby
|
cs |
| dc.subject |
children's drawing
|
en |
| dc.subject |
drawing of the human figure
|
en |
| dc.subject |
content execution of drawing
|
en |
| dc.subject |
formal execution of drawing
|
en |
| dc.subject |
symbolism of drawing
|
en |
| dc.title |
Kresba dítěte předškolního věku |
|
| dc.title.alternative |
Drawing of a Preschool Child |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Vašíková, Jana |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-22 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the drawing of a child in the preschool period and is conceived as a theoretical-empirical work. The aim of the thesis is to analyze the drawings of preschool children, focusing on the way they depict themselves in the kindergarten environment. The theoretical part is devoted to children's drawing with special emphasis on the drawing of the human figure, its development and typical features. Last but not least, it describes the factors that influence drawing. The empirical part is a qualitative research, the main method of which was the analysis of children's drawings, supplemented by observation of the child in action and a semi-structured interview used to specify the content of the drawings. The research results show that children depict activities associated with free play, their peers and familiar objects characteristic of the kindergarten environment. The conclusions of the thesis provide valuable insights into how children reflect their everyday experiences and relationships in the kindergarten environment through drawing. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69910
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-23 |
|