Kresba dítěte předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kresba dítěte předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Deutscherová, Beáta
dc.contributor.author Dostálová, Michaela
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:44Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:44Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57572
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na kresbu dítěte v období předškolního věku a je koncipována jako práce teoreticko-empirického charakteru. Cílem práce je analyzovat kresby dětí předškolního věku se zaměřením na způsob zobrazení sebe v prostředí mateřské školy. Teoretická část se věnuje dětské kresbě se zvláštním důrazem na kresbu lidské postavy, její vývoj a typické znaky. V neposlední řadě popisuje faktory, které kresbu ovlivňují. Empirická část představuje kvalitativní výzkum, jehož hlavní metodou byla analýza dětských kreseb, doplněná o pozorování dítěte při činnosti a polostrukturovaný rozhovor sloužící k upřesnění obsahu kreseb. Výsledky výzkumu ukazují, že děti zobrazují činnosti spojené s volnou hrou, své vrstevníky a známé předměty charakteristické pro prostředí mateřské školy. Závěry práce poskytují cenné poznatky o tom, jak děti prostřednictvím kresby reflektují své každodenní zkušenosti a vztahy v prostředí mateřské školy.
dc.format 76 s. (125 659)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dětská kresba cs
dc.subject kresba lidské postavy cs
dc.subject obsahové provedení kresby cs
dc.subject formální provedení kresby cs
dc.subject symbolika kresby cs
dc.subject children's drawing en
dc.subject drawing of the human figure en
dc.subject content execution of drawing en
dc.subject formal execution of drawing en
dc.subject symbolism of drawing en
dc.title Kresba dítěte předškolního věku
dc.title.alternative Drawing of a Preschool Child
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2025-05-22
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis focuses on the drawing of a child in the preschool period and is conceived as a theoretical-empirical work. The aim of the thesis is to analyze the drawings of preschool children, focusing on the way they depict themselves in the kindergarten environment. The theoretical part is devoted to children's drawing with special emphasis on the drawing of the human figure, its development and typical features. Last but not least, it describes the factors that influence drawing. The empirical part is a qualitative research, the main method of which was the analysis of children's drawings, supplemented by observation of the child in action and a semi-structured interview used to specify the content of the drawings. The research results show that children depict activities associated with free play, their peers and familiar objects characteristic of the kindergarten environment. The conclusions of the thesis provide valuable insights into how children reflect their everyday experiences and relationships in the kindergarten environment through drawing.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 69910
dc.date.submitted 2025-04-23


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account