Analýza sociálních sítí a jejich možné využití pro marketingové účely ve vybrané firmě
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Koutný, Lukáš
|
|
| dc.contributor.author |
Drabová, Adéla
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:45Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:45Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57598
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá analýzou sociálních sítí a jejich možným využitím pro marketingové účely ve vybrané firmě. Teoretická část shrnuje klíčové poznatky z oblasti online marketingu, marketingové komunikace a specifik jednotlivých platforem včetně jejich nástrojů a trendů. V praktické části je provedena analýza aktuální marketingové strategie firmy na sociálních sítích s využitím metod jako benchmarking, SWOT analýza a model STDC. Dále je realizováno A/B testování různých formátů organických příspěvků, které byly následně propagovány. Cílem testování bylo zjistit, jaký typ obsahu nejlépe rezonuje s cílovou skupinou a přináší nejlepší výsledky z hlediska interakcí a dosahu. Na základě získaných dat jsou na závěr navržena doporučení pro optimalizaci současné marketingové strategie. |
|
| dc.format |
82 s. (110 192 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Internetový marketing
|
cs |
| dc.subject |
Sociální sítě
|
cs |
| dc.subject |
Facebook
|
cs |
| dc.subject |
Instagram
|
cs |
| dc.subject |
Internet marketing
|
en |
| dc.subject |
Social media
|
en |
| dc.subject |
Facebook
|
en |
| dc.subject |
Instagram
|
en |
| dc.title |
Analýza sociálních sítí a jejich možné využití pro marketingové účely ve vybrané firmě |
|
| dc.title.alternative |
Social Media Analysis and its Use for Marketing Purposes in Selected Company |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Fafílek, Michael |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-09 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on the analysis of social networks and their potential for marekting purposes in a selected company. The theoretical par outllines key concepts in online marketing, marketing communication, and the specifics of individual platforms, including their tools and current trends. The practical part analyses the company's current social media marketing stratégy using methods such as benchmarking, SWOT analysis, and the See-Think-Do-Care (STDC) model. In addition, A/B testing was conducted to compare different formats of social media posts, which were subsequently promoted in order to determine which content type resonates most effectively with target audience. The goal was to evaluate performance in terms of reach and user engagement. Based on the findings, recommendations are proposed to optimize the company's marketing strategy. |
|
| dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
| dc.identifier.stag |
69941
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-23 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account