| dc.contributor.advisor |
Tallová, Barbora
|
|
| dc.contributor.author |
Štefaníková, Sabina
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57606
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru a zabývá se dalším vzděláváním učitelů mateřských škol. Cílem práce je popsat roli dalšího vzdělávání v kontextu profesního rozvoje učitelů. Teoretická část vymezuje postavení učitele jako aktéra profesního rozvoje a popisuje další vzdělávání včetně jeho forem, obsahového zaměření i determinant účasti. Empirická část představuje kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření mezi 109 učiteli mateřských škol Zlínského kraje. Výsledky ukazují pozitivní přístup učitelů k dalšímu vzdělávání, přičemž účast je podmíněna kombinací vnitřních i vnějších faktorů. Na základě zjištění lze doporučit zvýšení dostupnosti vzdělávacích programů v kraji, přizpůsobení nabídky vzdělávacím potřebám učitelů a posílení podpory ze strany vedení škol. |
|
| dc.format |
72 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
pedagogická kvalifikace
|
cs |
| dc.subject |
profesní kompetence
|
cs |
| dc.subject |
profesní rozvoj
|
cs |
| dc.subject |
další vzdělávání učitelů
|
cs |
| dc.subject |
vzdělávací potřeba
|
cs |
| dc.subject |
pedagogical qualification
|
en |
| dc.subject |
professional competencies
|
en |
| dc.subject |
professional development
|
en |
| dc.subject |
further teacher education
|
en |
| dc.subject |
educational need
|
en |
| dc.title |
Další vzdělávání učitelů mateřských škol |
|
| dc.title.alternative |
Further Education of Kindergarten Teachers |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Černá, Libuše |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-27 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis has a theoretical-empirical character and focuses on the further education of kindergarten teachers. The aim of the thesis is to describe the role of further education in the context of teachers' professional development. The theoretical part defines the role of the teacher as an agent of professional development and describes further education, including its forms, thematic focus, and participation determinants. The empirical part presents a quantitative research conducted through a questionnaire survey among 109 kindergarten teachers in the Zlín Region. The findings indicate a generally positive attitude towards further education, with participation influenced by a combination of internal and external factors. Based on the results, it is recommended to increase the accessibility of educational programmes, tailor the offer to teachers' educational needs, and strengthen support from school leadership. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69951
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-28 |
|