Další vzdělávání učitelů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Další vzdělávání učitelů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tallová, Barbora
dc.contributor.author Štefaníková, Sabina
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:46Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:46Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57606
dc.description.abstract Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru a zabývá se dalším vzděláváním učitelů mateřských škol. Cílem práce je popsat roli dalšího vzdělávání v kontextu profesního rozvoje učitelů. Teoretická část vymezuje postavení učitele jako aktéra profesního rozvoje a popisuje další vzdělávání včetně jeho forem, obsahového zaměření i determinant účasti. Empirická část představuje kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření mezi 109 učiteli mateřských škol Zlínského kraje. Výsledky ukazují pozitivní přístup učitelů k dalšímu vzdělávání, přičemž účast je podmíněna kombinací vnitřních i vnějších faktorů. Na základě zjištění lze doporučit zvýšení dostupnosti vzdělávacích programů v kraji, přizpůsobení nabídky vzdělávacím potřebám učitelů a posílení podpory ze strany vedení škol.
dc.format 72 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject pedagogická kvalifikace cs
dc.subject profesní kompetence cs
dc.subject profesní rozvoj cs
dc.subject další vzdělávání učitelů cs
dc.subject vzdělávací potřeba cs
dc.subject pedagogical qualification en
dc.subject professional competencies en
dc.subject professional development en
dc.subject further teacher education en
dc.subject educational need en
dc.title Další vzdělávání učitelů mateřských škol
dc.title.alternative Further Education of Kindergarten Teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Černá, Libuše
dc.date.accepted 2025-05-27
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis has a theoretical-empirical character and focuses on the further education of kindergarten teachers. The aim of the thesis is to describe the role of further education in the context of teachers' professional development. The theoretical part defines the role of the teacher as an agent of professional development and describes further education, including its forms, thematic focus, and participation determinants. The empirical part presents a quantitative research conducted through a questionnaire survey among 109 kindergarten teachers in the Zlín Region. The findings indicate a generally positive attitude towards further education, with participation influenced by a combination of internal and external factors. Based on the results, it is recommended to increase the accessibility of educational programmes, tailor the offer to teachers' educational needs, and strengthen support from school leadership.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 69951
dc.date.submitted 2025-04-28


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account