Tvorba business modelu kavárny

DSpace Repository

Language: English čeština 

Tvorba business modelu kavárny

Show simple item record

dc.contributor.advisor Slinták, Karel
dc.contributor.author Hrušková, Jana
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:46Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:46Z
dc.date.issued 2025-02-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57608
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu business modelu kavárny ve Valašském Meziříčí, což zároveň představuje její hlavní cíl. Teoretická část práce je založena na literární rešerši a vymezuje klíčová východiska z oblastí podnikání, tvorby business modelů, analýzy vnitřního a vnějšího okolí podniku a ekonomického zhodnocení podnikatelského záměru. V praktické části práce je analyzováno tržní okolí podniku prostřednictvím PEST analýzy a Porterovy analýzy pěti sil. Zákaznické preference jsou zjišťovány kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření. Na základě provedených analýz je navržen business model kavárny, který je dále posouzen pomocí SWOT analýzy. V závěru práce je podnikatelský záměr ekonomicky vyčíslen.
dc.format 85 s. (114 975 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject podnikání cs
dc.subject business model cs
dc.subject Lean Canvas cs
dc.subject kavárna cs
dc.subject analýza trhu cs
dc.subject kvantitativní výzkum cs
dc.subject entrepreneurship en
dc.subject business model en
dc.subject Lean Canvas en
dc.subject café en
dc.subject market analysis en
dc.subject quantitative research en
dc.title Tvorba business modelu kavárny
dc.title.alternative The Creation of a Business Model for a Café
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Večeřová, Veronika
dc.date.accepted 2025-06-10
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis focuses on the creation of a business model of a café in Valašské Meziříčí, which is also its main objective. The theoretical part of the thesis is based on a literature search and defines the essential theoretical foundations in the areas of entrepreneurship, business model creation, market analysis and economic evaluation of the business plan. The practical part of the thesis analyses the market environment of the business using PEST analysis and Porter's five forces analysis. Customer preferences are identified through quantitative research in the form of a questionnaire survey. Based on the conducted analyses, a business model for the café is proposed and further assessed through SWOT analysis. In conclusion, the business plan is economically evaluated.
dc.description.department Ústav podnikové ekonomiky
dc.thesis.degree-discipline Ekonomika a management podniku cs
dc.thesis.degree-discipline Business Economics and Management en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 69953
dc.date.submitted 2025-05-22


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account