Tvorba business modelu kavárny
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Slinták, Karel
|
|
| dc.contributor.author |
Hrušková, Jana
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57608
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu business modelu kavárny ve Valašském Meziříčí, což zároveň představuje její hlavní cíl. Teoretická část práce je založena na literární rešerši a vymezuje klíčová východiska z oblastí podnikání, tvorby business modelů, analýzy vnitřního a vnějšího okolí podniku a ekonomického zhodnocení podnikatelského záměru. V praktické části práce je analyzováno tržní okolí podniku prostřednictvím PEST analýzy a Porterovy analýzy pěti sil. Zákaznické preference jsou zjišťovány kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření. Na základě provedených analýz je navržen business model kavárny, který je dále posouzen pomocí SWOT analýzy. V závěru práce je podnikatelský záměr ekonomicky vyčíslen. |
|
| dc.format |
85 s. (114 975 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
podnikání
|
cs |
| dc.subject |
business model
|
cs |
| dc.subject |
Lean Canvas
|
cs |
| dc.subject |
kavárna
|
cs |
| dc.subject |
analýza trhu
|
cs |
| dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
| dc.subject |
entrepreneurship
|
en |
| dc.subject |
business model
|
en |
| dc.subject |
Lean Canvas
|
en |
| dc.subject |
café
|
en |
| dc.subject |
market analysis
|
en |
| dc.subject |
quantitative research
|
en |
| dc.title |
Tvorba business modelu kavárny |
|
| dc.title.alternative |
The Creation of a Business Model for a Café |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Večeřová, Veronika |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-10 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the creation of a business model of a café in Valašské Meziříčí, which is also its main objective. The theoretical part of the thesis is based on a literature search and defines the essential theoretical foundations in the areas of entrepreneurship, business model creation, market analysis and economic evaluation of the business plan. The practical part of the thesis analyses the market environment of the business using PEST analysis and Porter's five forces analysis. Customer preferences are identified through quantitative research in the form of a questionnaire survey. Based on the conducted analyses, a business model for the café is proposed and further assessed through SWOT analysis. In conclusion, the business plan is economically evaluated. |
|
| dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
| dc.identifier.stag |
69953
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account