Montessori mateřská škola z pohledu učitelů v těchto školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Montessori mateřská škola z pohledu učitelů v těchto školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tallová, Barbora
dc.contributor.author Sokolová, Denisa
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:46Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:46Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57615
dc.description.abstract Předkládaná teoreticko-empirická práce se zabývá Montessori pedagogikou v kontextu předškolního vzdělávání z pohledu učitelů. Cílem teoretické části je představit Montessori pedagogiku v kontextu předškolního vzdělávání, se zaměřením na její principy, roli připraveného prostředí, učebních pomůcek a učitele. Empirická část, založena na kvantitativně orientovaném výzkumu, zkoumá specifika implementace Montessori metodiky v českém předškolním vzdělávání prostřednictvím elektronického dotazníku mezi učiteli působících v Montessori mateřských školách. Výsledky ukazují, že učitelé oceňují vzdělání, podporu vedení a schopnost vytvářet připravené prostředí, přesto učitelé při implementaci čelí výzvám, jako je nedostatek kvalifikovaných pedagogů/asistentů, omezený čas na přípravu či nízké povědomí rodičů o metodice. Práce nabízí doporučení pro zlepšení praxe a rozvoj Montessori vzdělávání v České republice.
dc.format 74 s. (95 876 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Alternativní vzdělávání cs
dc.subject Montessori škola cs
dc.subject Připravené prostředí cs
dc.subject Absorbující mysl cs
dc.subject Senzitivní fáze vývoje cs
dc.subject Alternative education en
dc.subject Montessori school en
dc.subject Prepared environment en
dc.subject Absorbent mind en
dc.subject Sensitive periods en
dc.title Montessori mateřská škola z pohledu učitelů v těchto školách
dc.title.alternative Montessori Kindergarten from the Point of View of the Teachers in These Schools
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Pavelková, Marie
dc.date.accepted 2025-05-26
dc.description.abstract-translated The presented theoretical-empirical work deals with Montessori pedagogy in the context of preschool education from the perspective of teachers. The theoretical part of the work is devoted to the history and philosophy of Montessori pedagogy, principles, differences between Montessori and traditional preschool education, the role of the teacher and the prepared environment. The empirical part, based on quantitatively oriented research, examines the specifics of the implementation of the Montessori methodology in Czech preschool education through an electronic questionnaire among teachers working in Montessori kindergartens. The results show that teachers value education, leadership support and the ability to create a prepared environment, yet teachers face challenges during implementation, such as a lack of qualified teachers/assistants, limited time for preparation or low awareness of the methodology among parents. The work offers recommendations for improving practice and developing Montessori education in the Czech Republic.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 69962
dc.date.submitted 2025-04-24


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account