| dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
| dc.contributor.author |
Janíková, Barbora
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57618
|
|
| dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je analyzovat využití marketingového mixu v neziskové organizaci UPPER - Centrum kreativních průmyslů a podnikání při Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a navrhnout doporučení ke zlepšení marketingové komunikace směrem ke studentům. V teoretické části je představen marketingový mix se zaměřením na jednotlivé jeho složky - produkt, cena, distribuce a propagace. Praktická část se věnuje konkrétní analýze těchto nástrojů v rámci organizace. Na základě dotazníkového šetření mezi studenty UTB jsou navržena tři komunikační opatření, která jsou následně zhodnocena z hlediska finanční, časové a rizikové náročnosti. |
|
| dc.format |
97 s. (146 130) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
| dc.subject |
nezisková organizace
|
cs |
| dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
| dc.subject |
kulturní a kreativní odvětví
|
cs |
| dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
| dc.subject |
marketing mix
|
en |
| dc.subject |
non-profit organization
|
en |
| dc.subject |
marketing communication
|
en |
| dc.subject |
cultural and creative industries
|
en |
| dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
| dc.title |
Analýza využití nástrojů marketingového mixu v neziskové organizaci UPPER |
|
| dc.title.alternative |
Analysis of the Use of Marketing Mix Tools in the Non-profit Organization UPPER |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Alexová, Jitka |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-10 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor's thesis is to analyze the use of the marketing mix in the non-profit organization UPPER - the Centre for Creative Industries and Business at Tomas Bata University in Zlín, and to propose recommendations for improving its marketing communication towards students. The theoretical part presents the marketing mix with a focus on its individual components - product, price, distribution, and promotion. The practical part focuses on the analysis of these tools within the organization. Based on a questionnaire survey conducted among students of Tomas Bata University, three communication measures are proposed and subsequently evaluated in terms of financial, time, and risk demands. |
|
| dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika a management podniku |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Business Economics and Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
| dc.identifier.stag |
69966
|
|
| dc.date.submitted |
2025-05-21 |
|