| dc.contributor.advisor |
Horníčková, Beata
|
|
| dc.contributor.author |
Roučková, Monika
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:46Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57624
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání postojů rodičů dětí předškolního věku k výuce anglického jazyka v mateřské škole. Cílem je porozumět tomu, jak rodiče vnímají význam raného jazykového vzdělávání a jaké determinanty ovlivňují jejich názory a očekávání. Teoretická část se věnuje problematice osvojování cizího jazyka v raném věku, vlivem rodinného prostředí a úlohou rodičovských postojů jako klíčového faktoru jazykového rozvoje dítěte. Empirická část využívá kvantitativní výzkumnou strategii a pracuje s daty získanými prostřednictvím online dotazníkového šetření mezi rodiči dětí navštěvujících mateřské školy v České republice (n = 137). Výsledky ukazují, že většina rodičů vnímá výuku angličtiny pozitivně, přičemž mezi nejvýznamnější faktory ovlivňující jejich postoje patří jazyková úroveň rodičů a kvalita výuky. Na základě zjištění jsou v závěru práce formulována doporučení pro mateřské školy s cílem posílit komunikaci s rodiči a podpořit jazykovou stimulaci v domácím prostředí. |
|
| dc.format |
85 s. (101 037 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
osvojování jazyka
|
cs |
| dc.subject |
výuka cizích jazyků
|
cs |
| dc.subject |
partnerství mezi rodinou a školou
|
cs |
| dc.subject |
socioekonomický status
|
cs |
| dc.subject |
kulturní faktory ve vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
language acquisition
|
en |
| dc.subject |
foreign language teaching
|
en |
| dc.subject |
family-school partnership
|
en |
| dc.subject |
socioeconomic status
|
en |
| dc.subject |
cultural factors in education
|
en |
| dc.title |
Postoje rodičů k výuce angličtiny u dětí předškolního věku |
|
| dc.title.alternative |
Parents´ Attitudes towards Teaching English Language to Preschool-aged Children |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Tallová, Barbora |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-02 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on examining the attitudes of parents of preschool children towards English language instruction in kindergartens. The aim is to understand how parents perceive the importance of early language education and which determinants influence their views and expectations. The theoretical part addresses the issue of foreign language acquisition in early childhood, the influence of the family environment, and the role of parental attitudes as a key factor in a child's language development. The empirical part adopts a quantitative research strategy and is based on data collected through an online questionnaire survey among parents of children attending kindergartens in the Czech Republic (n = 137). The results show that the majority of parents perceive English language instruction positively, with the parents' language proficiency and the quality of instruction identified as the most influential factors shaping their attitudes. Based on the findings, the final part of the thesis presents recommendations for kindergartens aimed at strengthening communication with parents and supporting language stimulation in the home environment. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69973
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-24 |
|