Postoje rodičů k výuce angličtiny u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje rodičů k výuce angličtiny u dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Horníčková, Beata
dc.contributor.author Roučková, Monika
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:46Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:46Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57624
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání postojů rodičů dětí předškolního věku k výuce anglického jazyka v mateřské škole. Cílem je porozumět tomu, jak rodiče vnímají význam raného jazykového vzdělávání a jaké determinanty ovlivňují jejich názory a očekávání. Teoretická část se věnuje problematice osvojování cizího jazyka v raném věku, vlivem rodinného prostředí a úlohou rodičovských postojů jako klíčového faktoru jazykového rozvoje dítěte. Empirická část využívá kvantitativní výzkumnou strategii a pracuje s daty získanými prostřednictvím online dotazníkového šetření mezi rodiči dětí navštěvujících mateřské školy v České republice (n = 137). Výsledky ukazují, že většina rodičů vnímá výuku angličtiny pozitivně, přičemž mezi nejvýznamnější faktory ovlivňující jejich postoje patří jazyková úroveň rodičů a kvalita výuky. Na základě zjištění jsou v závěru práce formulována doporučení pro mateřské školy s cílem posílit komunikaci s rodiči a podpořit jazykovou stimulaci v domácím prostředí.
dc.format 85 s. (101 037 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject osvojování jazyka cs
dc.subject výuka cizích jazyků cs
dc.subject partnerství mezi rodinou a školou cs
dc.subject socioekonomický status cs
dc.subject kulturní faktory ve vzdělávání cs
dc.subject language acquisition en
dc.subject foreign language teaching en
dc.subject family-school partnership en
dc.subject socioeconomic status en
dc.subject cultural factors in education en
dc.title Postoje rodičů k výuce angličtiny u dětí předškolního věku
dc.title.alternative Parents´ Attitudes towards Teaching English Language to Preschool-aged Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2025-06-02
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis focuses on examining the attitudes of parents of preschool children towards English language instruction in kindergartens. The aim is to understand how parents perceive the importance of early language education and which determinants influence their views and expectations. The theoretical part addresses the issue of foreign language acquisition in early childhood, the influence of the family environment, and the role of parental attitudes as a key factor in a child's language development. The empirical part adopts a quantitative research strategy and is based on data collected through an online questionnaire survey among parents of children attending kindergartens in the Czech Republic (n = 137). The results show that the majority of parents perceive English language instruction positively, with the parents' language proficiency and the quality of instruction identified as the most influential factors shaping their attitudes. Based on the findings, the final part of the thesis presents recommendations for kindergartens aimed at strengthening communication with parents and supporting language stimulation in the home environment.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 69973
dc.date.submitted 2025-04-24


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account