Postoje učitelů k využití digitálních technologií v předškolním vzdělávání
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Obonya, Juraj
|
|
| dc.contributor.author |
Kalábová, Michaela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:47Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:47Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57641
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na postoje učitelů k využití digitálních technologií v předškolním vzdělávání. Cílem je zjistit, jak učitelé mateřských škol vnímají digitální technologie a jaké faktory ovlivňují jejich postoje k těmto technologiím. Teoretická část se věnuje roli digitálních technologií ve vzdělávání a soustředí se na faktory, které mohou ovlivnit postoj učitelů k jejich zavádění a využívání v předškolním vzdělávání. V praktické části byl proveden kvantitativní výzkum za pomoci dotazníkového šetření, jehož se účastnili učitelé mateřských škol. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje učitelů mateřských škol k využívání digitálních technologií v předškolním vzdělávání. Na základě výsledků z dotazníkového šetření, lze říct, že učitelé mají převážně pozitivní nebo neutrální postoj k digitálním technologiím. |
|
| dc.format |
70 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
digitální technologie
|
cs |
| dc.subject |
digitální gramotnost
|
cs |
| dc.subject |
digitální kompetence
|
cs |
| dc.subject |
další vzdělávání učitelů
|
cs |
| dc.subject |
postoj
|
cs |
| dc.subject |
digital technology
|
en |
| dc.subject |
digital literacy
|
en |
| dc.subject |
digital competence
|
en |
| dc.subject |
teacher training
|
en |
| dc.subject |
attitude
|
en |
| dc.title |
Postoje učitelů k využití digitálních technologií v předškolním vzdělávání |
|
| dc.title.alternative |
Teachers' Attitudes Towards the Use of Digital Technologies in Preschool Education |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Janiš, Kamil |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-29 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis examines teachers' attitudes towards the integration of digital technologies in preschool education. The aim is to find out how kindergarten teachers perceive digital technologies and what factors influence their attitudes towards these technologies. The theoretical part explores the role of digital technologies in education and highlights the elements that might influence teachers' perceptions of their implementation and use in preschool education. In the practical part, quantitative research was conducted using a questionnaire distributed to kindergarten teachers. The aim of this research was to assess the attitudes of kindergarten teachers regarding the incorporation of digital technologies in preschool education. Based on the results from the questionnaire, it can be concluded that teachers generally possess positive or neutral attitudes towards digital technologies. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69995
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account