| dc.contributor.advisor |
Božik, Roman
|
|
| dc.contributor.author |
Průchová, Kateřina
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:47Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:47Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57652
|
|
| dc.description.abstract |
Cílem této teoreticko-empirické bakalářské práce je zjistit, jaká očekávání mají rodiče od mateřských škol a na základě jakých kritérií si mateřskou školu vybírají. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly, kdy první kapitola je zaměřena na rodinu, její vliv na dítě či výběr a důvody nástupu dítěte do mateřské školy. Druhá kapitola je zaměřena na mateřskou školu, kde jsou popsány typy mateřských škol, kurikulární dokumenty a spolupráce školy a rodiny. V praktické části jsou interpretovány výsledky dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili rodiče dětí navštěvujících mateřskou školu nebo rodiče teprve vybírající mateřskou školu. Z výsledků vyplývá, že pro rodiče jsou nejdůležitější kritéria vztahující se k pedagogům v mateřské škole (přístup a kvalifikace). Z výzkumného šetření dále také vyplývá, že pro rodiče je nejdůležitější především kvalita vztahu mezi pedagogy a dětmi a podpora celkového rozvoje a spokojenosti dítěte. Výsledky této bakalářské práce mohou posloužit pracovníkům mateřských škol, aby věděli, na základě čeho si dnes rodiče mateřskou školu vybírají a co od ní očekávají. |
|
| dc.format |
62 |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
rodina
|
cs |
| dc.subject |
představy rodičů
|
cs |
| dc.subject |
partnerství školy a rodiny
|
cs |
| dc.subject |
spolupráce školy a rodiny
|
cs |
| dc.subject |
výběr mateřské školy
|
cs |
| dc.subject |
family
|
en |
| dc.subject |
parents' ideas
|
en |
| dc.subject |
school-family partnership
|
en |
| dc.subject |
school-family cooperation
|
en |
| dc.subject |
nursery school selection
|
en |
| dc.title |
Kritéria výběru a očekávání od MŠ ze strany rodičů |
|
| dc.title.alternative |
Selection Criteria and Parents' Expectations from Kindergarten |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Obonya, Juraj |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-02 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The aim of this theoretical-empirical bachelor's thesis is to determine what expectations parents have of nursery schools and based on what criteria they choose a nursery school. The theoretical part is divided into two chapters, with the first chapter focusing on the family, its influence on the child or the choice and reasons for the child's entry into nursery school. The second chapter focuses on the nursery school, describing the types of nursery schools, curriculum documents, and cooperation between the school and the family. The practical part interprets the results of a questionnaire survey, in which parents of children attending nursery school or parents who are just choosing a nursery school participated. The results show that for parents, the most important criteria are related to the teachers in the nursery school (approach and qualifications). The research survey also shows that for parents, the quality of the relationship between teachers and children and the support for the child's overall development and well-being are paramount. The results of this bachelor's thesis can serve the staff of nursery schools to understand the basis on which parents today choose a nursery school and what they expect from it. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
70008
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|