Tvůrčí psaní jako nástroj zlepšení duševní pohody dětí a mládeže
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
| dc.contributor.author |
Bartáková, Pavlína
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57668
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce s názvem Tvůrčí psaní jako nástroj zlepšení duševní pohody dětí a mládeže se zaměřuje na problematiku duševní pohody, tvůrčího psaní a vzájemného propojení zkoumaných oblastí. Cílem práce je zjistit, zda má tvůrčí psaní vliv na zlepšení duševní pohody dětí a mládeže. Zároveň se budeme věnovat významům, které dětí a mladiství přisuzují duševní pohodě a souvisejícím pojmům, jako jsou například stres a úzkost, ve vztahu k sobě samým i okolí. Teoretická část práce se věnuje definování konceptu duševní pohody a pozitivní psychologie s provázaností na duševní onemocnění dětí, dále na tvůrčí psaní s využitím potenciálu jako nástroje pro zlepšování duševní pohody. Pro empirickou část výzkumu jsme zvolili kvantitativní pojetí výzkumu formou výzkumné metody kvaziexperimentu, kde ve sledovaném období byl dětem rozdán dotazník zkoumající jejich duševní pohodu. |
|
| dc.format |
87 s. (161 431 znaků). |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
duševní pohoda
|
cs |
| dc.subject |
tvůrčí psaní
|
cs |
| dc.subject |
pozitivní psychologie
|
cs |
| dc.subject |
stres
|
cs |
| dc.subject |
úzkost
|
cs |
| dc.subject |
děti a mládež
|
cs |
| dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
| dc.subject |
vzkvétání
|
cs |
| dc.subject |
expresivní psaní
|
cs |
| dc.subject |
duševní onemocnění
|
cs |
| dc.subject |
biblioterapie
|
cs |
| dc.subject |
mental well-being
|
en |
| dc.subject |
creative writing
|
en |
| dc.subject |
positive psychology
|
en |
| dc.subject |
stress
|
en |
| dc.subject |
anxiety
|
en |
| dc.subject |
children and youth
|
en |
| dc.subject |
self-concept
|
en |
| dc.subject |
flourishing
|
en |
| dc.subject |
expressive writing
|
en |
| dc.subject |
mental illnesses
|
en |
| dc.subject |
bibliotherapy
|
en |
| dc.title |
Tvůrčí psaní jako nástroj zlepšení duševní pohody dětí a mládeže |
|
| dc.title.alternative |
Creative Writing as a Tool for Improving the Mental Well-being of Children and Youth |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Denglerová, Denisa |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-02 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis, entitled Creative Writing as a Tool to Improve the Mental Well-being of Children and Youth, focuses on the issues of mental well-being, creative writing and the interconnectedness of the researched areas. The aim of the thesis is to find out whether creative writing has an impact on improving the mental well-being of children and young people. We will also look at the meanings children and young people attach to mental wellbeing and related concepts such as stress and anxiety in relation to themselves and their environment. The theoretical part of the thesis is devoted to defining the concept of mental well-being and positive psychology with links to mental illness in children, as well as to creative writing with its potential as a tool for improving mental well-being. For the empirical part of the research, we chose a quantitative research design in the form of a quasi-experimental research method, where a questionnaire exploring children's mental well-being was distributed to them during the study period. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70036
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-25 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account