Tvůrčí psaní jako nástroj zlepšení duševní pohody dětí a mládeže

DSpace Repository

Language: English čeština 

Tvůrčí psaní jako nástroj zlepšení duševní pohody dětí a mládeže

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Bartáková, Pavlína
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:48Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:48Z
dc.date.issued 2025-01-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57668
dc.description.abstract Bakalářská práce s názvem Tvůrčí psaní jako nástroj zlepšení duševní pohody dětí a mládeže se zaměřuje na problematiku duševní pohody, tvůrčího psaní a vzájemného propojení zkoumaných oblastí. Cílem práce je zjistit, zda má tvůrčí psaní vliv na zlepšení duševní pohody dětí a mládeže. Zároveň se budeme věnovat významům, které dětí a mladiství přisuzují duševní pohodě a souvisejícím pojmům, jako jsou například stres a úzkost, ve vztahu k sobě samým i okolí. Teoretická část práce se věnuje definování konceptu duševní pohody a pozitivní psychologie s provázaností na duševní onemocnění dětí, dále na tvůrčí psaní s využitím potenciálu jako nástroje pro zlepšování duševní pohody. Pro empirickou část výzkumu jsme zvolili kvantitativní pojetí výzkumu formou výzkumné metody kvaziexperimentu, kde ve sledovaném období byl dětem rozdán dotazník zkoumající jejich duševní pohodu.
dc.format 87 s. (161 431 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject duševní pohoda cs
dc.subject tvůrčí psaní cs
dc.subject pozitivní psychologie cs
dc.subject stres cs
dc.subject úzkost cs
dc.subject děti a mládež cs
dc.subject sebepojetí cs
dc.subject vzkvétání cs
dc.subject expresivní psaní cs
dc.subject duševní onemocnění cs
dc.subject biblioterapie cs
dc.subject mental well-being en
dc.subject creative writing en
dc.subject positive psychology en
dc.subject stress en
dc.subject anxiety en
dc.subject children and youth en
dc.subject self-concept en
dc.subject flourishing en
dc.subject expressive writing en
dc.subject mental illnesses en
dc.subject bibliotherapy en
dc.title Tvůrčí psaní jako nástroj zlepšení duševní pohody dětí a mládeže
dc.title.alternative Creative Writing as a Tool for Improving the Mental Well-being of Children and Youth
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Denglerová, Denisa
dc.date.accepted 2025-06-02
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis, entitled Creative Writing as a Tool to Improve the Mental Well-being of Children and Youth, focuses on the issues of mental well-being, creative writing and the interconnectedness of the researched areas. The aim of the thesis is to find out whether creative writing has an impact on improving the mental well-being of children and young people. We will also look at the meanings children and young people attach to mental wellbeing and related concepts such as stress and anxiety in relation to themselves and their environment. The theoretical part of the thesis is devoted to defining the concept of mental well-being and positive psychology with links to mental illness in children, as well as to creative writing with its potential as a tool for improving mental well-being. For the empirical part of the research, we chose a quantitative research design in the form of a quasi-experimental research method, where a questionnaire exploring children's mental well-being was distributed to them during the study period.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70036
dc.date.submitted 2025-04-25


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account