Gender jako sociální konstrukt: zkušenost mužů studijního programu Sociální pedagogika
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Kroutilová Nováková, Radana
|
|
| dc.contributor.author |
Bělská, Veronika
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:48Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57671
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá mužskými studenty studijního programu Sociální pedagogika a jejich zkušenostmi se studiem v dominantně ženském prostředí. V této práci vymezujeme teoretická východiska sociálního konstruktivismu a genderu, což následně zasazujeme do kontextu pomáhajících profesí. Cílem práce je porozumět žitým zkušenostem participantů v kontextu nízké diverzity mužského pohlaví způsobené sociálním konstruktem genderu. Pro tuto práci byl zvolen kvalitativní výzkum, konkrétně design interpretativní fenomenologické analýzy. Metoda sběru dat probíhala pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky jsme následně srovnali s dosavadním výzkumným poznáním. |
|
| dc.format |
74 s. (131 097 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
sociální konstruktivismus
|
cs |
| dc.subject |
gender
|
cs |
| dc.subject |
sociální role
|
cs |
| dc.subject |
genderová diverzita
|
cs |
| dc.subject |
muži
|
cs |
| dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
| dc.subject |
social constructivism
|
en |
| dc.subject |
gender
|
en |
| dc.subject |
social role
|
en |
| dc.subject |
gender diversity
|
en |
| dc.subject |
male
|
en |
| dc.subject |
social education
|
en |
| dc.title |
Gender jako sociální konstrukt: zkušenost mužů studijního programu Sociální pedagogika |
|
| dc.title.alternative |
Gender as a Social Construct: the Experience of Men Studying the Social Education Program |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-02 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis examines male students in the Social Education study program and their experiences studying in a predominantly female environment. We define the theoretical foundations of social constructivism and gender, subsequently placing them in the context of helping professions. The aim of the thesis is to understand the lived experiences of the participants in the context of low male gender diversity caused by the social construct of gender. A qualitative research approach was chosen for his study, specifically the design of interpretative phenomenological analysis. The data collection method involved semi-structured interviews. We also compared the results of the study with existing research findings. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70040
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account