Gender jako sociální konstrukt: zkušenost mužů studijního programu Sociální pedagogika

DSpace Repository

Language: English čeština 

Gender jako sociální konstrukt: zkušenost mužů studijního programu Sociální pedagogika

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kroutilová Nováková, Radana
dc.contributor.author Bělská, Veronika
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:48Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:48Z
dc.date.issued 2025-01-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57671
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá mužskými studenty studijního programu Sociální pedagogika a jejich zkušenostmi se studiem v dominantně ženském prostředí. V této práci vymezujeme teoretická východiska sociálního konstruktivismu a genderu, což následně zasazujeme do kontextu pomáhajících profesí. Cílem práce je porozumět žitým zkušenostem participantů v kontextu nízké diverzity mužského pohlaví způsobené sociálním konstruktem genderu. Pro tuto práci byl zvolen kvalitativní výzkum, konkrétně design interpretativní fenomenologické analýzy. Metoda sběru dat probíhala pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky jsme následně srovnali s dosavadním výzkumným poznáním.
dc.format 74 s. (131 097 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sociální konstruktivismus cs
dc.subject gender cs
dc.subject sociální role cs
dc.subject genderová diverzita cs
dc.subject muži cs
dc.subject sociální pedagogika cs
dc.subject social constructivism en
dc.subject gender en
dc.subject social role en
dc.subject gender diversity en
dc.subject male en
dc.subject social education en
dc.title Gender jako sociální konstrukt: zkušenost mužů studijního programu Sociální pedagogika
dc.title.alternative Gender as a Social Construct: the Experience of Men Studying the Social Education Program
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2025-06-02
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis examines male students in the Social Education study program and their experiences studying in a predominantly female environment. We define the theoretical foundations of social constructivism and gender, subsequently placing them in the context of helping professions. The aim of the thesis is to understand the lived experiences of the participants in the context of low male gender diversity caused by the social construct of gender. A qualitative research approach was chosen for his study, specifically the design of interpretative phenomenological analysis. The data collection method involved semi-structured interviews. We also compared the results of the study with existing research findings.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70040
dc.date.submitted 2025-04-22


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account