Bezpečnost v digitálním světě z pohledu pubescentů
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Suchánková, Eliška
|
|
| dc.contributor.author |
Klágová, Gabriela
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:49Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:49Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57716
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bezpečnosti v digitálním světě z pohledu pubescentů ve věku od 11 do 15 let. Digitální technologie výrazně ovlivňují trendy a životní styl mladé generace, a právě pubescenti tvoří velmi zranitelnou skupinu v online prostředí. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního výzkumu, realizovaného formou dotazníkového šetření, zjistit, jaká rizika spojená s tímto tématem pubescenti znají a jak je vnímají. Zkoumá, zda se s některými riziky setkali, jaké emoce v nich tyto situace vyvolaly a jaké preventivní strategie si vůči rizikům vyvinuli. V závěru práce je opakovaně zdůrazněn význam prevence a osvěty, jelikož je v digitálním světě klíčová. Toto téma práce je přínosné především svou aktuálností a komplexním pohledem na rizika digitálního světa. |
|
| dc.format |
93 s. (138 776 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
digitální svět
|
cs |
| dc.subject |
pubescent
|
cs |
| dc.subject |
bezpečnost na internetu
|
cs |
| dc.subject |
prevence
|
cs |
| dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
| dc.subject |
kybergrooming
|
cs |
| dc.subject |
dezinformace
|
cs |
| dc.subject |
stalking a kyberstalking
|
cs |
| dc.subject |
fenomén youtubering
|
cs |
| dc.subject |
rizikové užívání sociálních sítí
|
cs |
| dc.subject |
digital world
|
en |
| dc.subject |
pubescent
|
en |
| dc.subject |
internet safety
|
en |
| dc.subject |
prevention
|
en |
| dc.subject |
cyberbullying
|
en |
| dc.subject |
cyber grooming
|
en |
| dc.subject |
disinformation
|
en |
| dc.subject |
stalking and cyberstalking
|
en |
| dc.subject |
phenomenon of youtubing
|
en |
| dc.subject |
risky use of social networks
|
en |
| dc.title |
Bezpečnost v digitálním světě z pohledu pubescentů |
|
| dc.title.alternative |
Safety in the Digital World from the Perspective of Pubescents |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Petr Šafránková, Anna |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-03 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis examines the issue of safety in the digital world from the perspective of pubescents aged 11 to 15. Digital technologies have a significant impact on the trends and lifestyle of the younger generation, and pubescents constitute a particularly vulnerable group in the online environment. The aim of the thesis is to identify, through quantitative research in the form of a questionnaire survey, which risks associated with this topic pubescents are aware of and how they perceive them. It also explores whether they have encountered certain risks, what emotions these situations evoked, and what preventive strategies they have developed. In the conclusion, the importance of prevention and education is repeatedly emphasized, as these are crucial in the digital world. The topic of this thesis is particularly relevant due to its timeliness and the comprehensive perspective it offers on the risks of the digital world. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70105
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account