Postavení ukrajinských dětí v třídním kolektivu

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postavení ukrajinských dětí v třídním kolektivu

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Nekardová, Kateřina
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.issued 2025-01-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57766
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se věnuje problematice začleňování ukrajinských žáků do třídních kolektivů v českých základních školách. V teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy týkající se školní třídy, pubescentů, jejich postojů a rolí. Dále se zabývá problematikou integrace ukrajinských žáků do třídního kolektivu. Praktická část práce vychází z kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření na 2. stupních základních škol, jehož cílem bylo zjistit míru obliby a vlivu ukrajinských žáků jejich spolužáky. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že tři z pěti ukrajinských žáků jsou do třídního kolektivu dobře začleněni.
dc.format 63 s. (88 494 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject školní třída cs
dc.subject třídní vztahy cs
dc.subject pubescent cs
dc.subject dospívání cs
dc.subject ukrajinský žák cs
dc.subject třídní kolektiv cs
dc.subject classroom en
dc.subject class relationships en
dc.subject pubescent en
dc.subject adolescence en
dc.subject Ukrainian pupil en
dc.subject class environment en
dc.title Postavení ukrajinských dětí v třídním kolektivu
dc.title.alternative The Status of Ukrainian Children in the Classroom Enviroment
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2025-06-03
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on the issue of integration of Ukrainian pupils in the classroom environment in Czech primary schools. In the theoretical part, the basic concepts related to the school classroom, adolescents, their attitudes, and social roles are presented. It also deals with the issue of integration of Ukrainian pupils in the classroom environment. The practical part of the thesis is based on quantitative research carried out in the form of a questionnaire survey at the second level of primary schools, the aim of which was to determine the degree of popularity and influence of Ukrainian pupils by their classmates. The results revealed that three out of five Ukrainian pupils are well integrated into the classroom environment.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70177
dc.date.submitted 2025-04-23


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account