Postavení ukrajinských dětí v třídním kolektivu
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
| dc.contributor.author |
Nekardová, Kateřina
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57766
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje problematice začleňování ukrajinských žáků do třídních kolektivů v českých základních školách. V teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy týkající se školní třídy, pubescentů, jejich postojů a rolí. Dále se zabývá problematikou integrace ukrajinských žáků do třídního kolektivu. Praktická část práce vychází z kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření na 2. stupních základních škol, jehož cílem bylo zjistit míru obliby a vlivu ukrajinských žáků jejich spolužáky. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že tři z pěti ukrajinských žáků jsou do třídního kolektivu dobře začleněni. |
|
| dc.format |
63 s. (88 494 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
školní třída
|
cs |
| dc.subject |
třídní vztahy
|
cs |
| dc.subject |
pubescent
|
cs |
| dc.subject |
dospívání
|
cs |
| dc.subject |
ukrajinský žák
|
cs |
| dc.subject |
třídní kolektiv
|
cs |
| dc.subject |
classroom
|
en |
| dc.subject |
class relationships
|
en |
| dc.subject |
pubescent
|
en |
| dc.subject |
adolescence
|
en |
| dc.subject |
Ukrainian pupil
|
en |
| dc.subject |
class environment
|
en |
| dc.title |
Postavení ukrajinských dětí v třídním kolektivu |
|
| dc.title.alternative |
The Status of Ukrainian Children in the Classroom Enviroment |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-03 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the issue of integration of Ukrainian pupils in the classroom environment in Czech primary schools. In the theoretical part, the basic concepts related to the school classroom, adolescents, their attitudes, and social roles are presented. It also deals with the issue of integration of Ukrainian pupils in the classroom environment. The practical part of the thesis is based on quantitative research carried out in the form of a questionnaire survey at the second level of primary schools, the aim of which was to determine the degree of popularity and influence of Ukrainian pupils by their classmates. The results revealed that three out of five Ukrainian pupils are well integrated into the classroom environment. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70177
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-23 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account