| dc.contributor.advisor |
Junaštíková, Julie
|
|
| dc.contributor.author |
Polanská, Dominika
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57771
|
|
| dc.description.abstract |
Předkládaná bakalářská práce je sestavená z teoretické a praktické části, které se zaměřují na zkušenosti pracovníků doprovázející služby s náhradní rodinnou péčí. Cílem práce je porozumět, jak zkušenosti pracovníků doprovázející služby ovlivňují komunikaci s pěstouny. V rámci teoretické části jsme charakterizovali náhradní rodinnou péči, její propojenost se sociální práci a následně jsme se zaměřili na samotnou úlohu a funkce doprovázející služby, a to včetně specifikací komunikace v oblasti náhradní rodinné péče. Součástí práce je taktéž praktická část, kdy jsme zvolili kvalitativní pojetí a sběr dat probíhal prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pracovnicemi doprovázející služby. Z našeho empirického zjištění vyplynulo, že zkušenosti pracovníků pozitivně ovlivňují jejich komunikaci s pěstouny a zároveň kompetence pracovníků zvyšují důvěru a spokojenost pěstounů se službou. Celkově se ukázalo, že profesionální, empatický a individuální přístup pracovníků, podpořený správnou otevřenou komunikací má klíčový vliv na kvalitní, hluboké vztahy s pěstouny. |
|
| dc.format |
69 s. (116 799 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
doprovázející služby
|
cs |
| dc.subject |
náhradní rodinná péče
|
cs |
| dc.subject |
komunikace
|
cs |
| dc.subject |
acompanying services
|
en |
| dc.subject |
foster care
|
en |
| dc.subject |
comunication
|
en |
| dc.title |
Zkušenosti pracovníků doprovázející služby s náhradní rodinnou péčí |
|
| dc.title.alternative |
Experiences of Staff Accompanying Foster Care Services |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-04 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis is composed of theoretical and practical parts, which focus on the experiences of workers accompanying foster care services. The thesis aims to understand the importance of experience in communicating with foster carers, its interconnection with social work and then we focused on the role and functions of the accompanying services themself, including the specifications of communication in foster family care. The thesis also includes a practical part, where we have chosen a qualitative approach and data collection was carried out trough semi-structured interviews with workers of the accompanying service. Our empirical findings indicated that staff experience positively influences their competence with foster carers, while staff competence increase foster carer's trust and satisfaction with the service. Overall, it was found that a competent, empathetic and individual approach by staff, supported by open, right comunication, has a key influence on high quality, deep relationships with foster carers. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70183
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-23 |
|