Zkušenosti pracovníků doprovázející služby s náhradní rodinnou péčí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Zkušenosti pracovníků doprovázející služby s náhradní rodinnou péčí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Junaštíková, Julie
dc.contributor.author Polanská, Dominika
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.issued 2025-01-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57771
dc.description.abstract Předkládaná bakalářská práce je sestavená z teoretické a praktické části, které se zaměřují na zkušenosti pracovníků doprovázející služby s náhradní rodinnou péčí. Cílem práce je porozumět, jak zkušenosti pracovníků doprovázející služby ovlivňují komunikaci s pěstouny. V rámci teoretické části jsme charakterizovali náhradní rodinnou péči, její propojenost se sociální práci a následně jsme se zaměřili na samotnou úlohu a funkce doprovázející služby, a to včetně specifikací komunikace v oblasti náhradní rodinné péče. Součástí práce je taktéž praktická část, kdy jsme zvolili kvalitativní pojetí a sběr dat probíhal prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pracovnicemi doprovázející služby. Z našeho empirického zjištění vyplynulo, že zkušenosti pracovníků pozitivně ovlivňují jejich komunikaci s pěstouny a zároveň kompetence pracovníků zvyšují důvěru a spokojenost pěstounů se službou. Celkově se ukázalo, že profesionální, empatický a individuální přístup pracovníků, podpořený správnou otevřenou komunikací má klíčový vliv na kvalitní, hluboké vztahy s pěstouny.
dc.format 69 s. (116 799 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject doprovázející služby cs
dc.subject náhradní rodinná péče cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject acompanying services en
dc.subject foster care en
dc.subject comunication en
dc.title Zkušenosti pracovníků doprovázející služby s náhradní rodinnou péčí
dc.title.alternative Experiences of Staff Accompanying Foster Care Services
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Haburajová Ilavská, Lenka
dc.date.accepted 2025-06-04
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis is composed of theoretical and practical parts, which focus on the experiences of workers accompanying foster care services. The thesis aims to understand the importance of experience in communicating with foster carers, its interconnection with social work and then we focused on the role and functions of the accompanying services themself, including the specifications of communication in foster family care. The thesis also includes a practical part, where we have chosen a qualitative approach and data collection was carried out trough semi-structured interviews with workers of the accompanying service. Our empirical findings indicated that staff experience positively influences their competence with foster carers, while staff competence increase foster carer's trust and satisfaction with the service. Overall, it was found that a competent, empathetic and individual approach by staff, supported by open, right comunication, has a key influence on high quality, deep relationships with foster carers.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70183
dc.date.submitted 2025-04-23


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account