Běžné rodinné funkce a možnosti jejich simulace v dětském domově
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
| dc.contributor.author |
Rožnovská, Eva
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57773
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání naplňování rodinných funkcí v prostředí dětských domovů z pohledu vychovatelů. Rodina je základní institucí, která zajišťuje celou řadu funkcí nezbytných pro zdravý vývoj dítěte - od sociálně-ekonomické až po emocionální. V případě dětí umístěných do institucionální péče tuto roli do určité míry přebírají vychovatelé. Cílem práce je zjistit, které rodinní funkce jsou v dětských domovech nejvíce a nejméně naplňovány, analyzovat případné nedostatky v jejich naplňování a posoudit, jakým způsobem se vychovatelé zaměřují na podporu dětí a jaké metody k tomu využívají. Výzkum je realizován kvantitativní metodou prostřednictvím dotazníkového šetření, jehož výsledky přinášejí vhled do konkrétní praxe vychovatelů a umožňují identifikovat oblasti, kterým by v rámci institucionální péče mohla být věnována větší pozornost. Hlavní výzkumná otázka se soustředí na to, jakými způsoby jsou jednotlivé rodinné funkce v dětských domovech naplňovány a které jejich složky jsou opomíjeny. |
|
| dc.format |
90 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
dětský domov
|
cs |
| dc.subject |
vychovatel
|
cs |
| dc.subject |
rodinné funkce
|
cs |
| dc.subject |
náhradní péče
|
cs |
| dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
| dc.subject |
rodina
|
cs |
| dc.subject |
dítě mimo vlastní rodinu
|
cs |
| dc.subject |
pedagogický pracovník
|
cs |
| dc.subject |
children's home
|
en |
| dc.subject |
educator
|
en |
| dc.subject |
family functions
|
en |
| dc.subject |
substitute care
|
en |
| dc.subject |
quantitative research
|
en |
| dc.subject |
family
|
en |
| dc.subject |
child outside their biological family
|
en |
| dc.subject |
pedagogical worker
|
en |
| dc.title |
Běžné rodinné funkce a možnosti jejich simulace v dětském domově |
|
| dc.title.alternative |
Common Family Functions and Possibilities of Their Simulation in a Children's Home |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Denglerová, Denisa |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-04 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on the extent to which family functions are fulfilled in children's homes from the perspective of educators. The family plays a crucial role in the development of every individual and ensures the satisfaction of basic needs through various functions, such as economic, protective, social-educational, and recreational. In institutional care, these roles are assumed by educators, who strive to create a substitute environment for children growing up outside their biological families. The aim of this study is to determine which family functions are most and least fulfilled in children's homes, to analyze whether some areas are insufficiently developed, and to identify any existing deficiencies. The research is based on a quantitative approach and was conducted using a questionnaire distributed to educators working in children's homes across the Czech Republic. The collected data were analyzed to answer the main research question: How and to what extent are individual family functions fulfilled by educators in children's homes, and which of these areas tend to be neglected? The results offer insight into the current state of substitute care and may contribute to the improvement of pedagogical practice within institutional facilities. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70186
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account