Běžné rodinné funkce a možnosti jejich simulace v dětském domově

DSpace Repository

Language: English čeština 

Běžné rodinné funkce a možnosti jejich simulace v dětském domově

Show simple item record

dc.contributor.advisor Včelařová, Hana
dc.contributor.author Rožnovská, Eva
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.issued 2025-01-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57773
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání naplňování rodinných funkcí v prostředí dětských domovů z pohledu vychovatelů. Rodina je základní institucí, která zajišťuje celou řadu funkcí nezbytných pro zdravý vývoj dítěte - od sociálně-ekonomické až po emocionální. V případě dětí umístěných do institucionální péče tuto roli do určité míry přebírají vychovatelé. Cílem práce je zjistit, které rodinní funkce jsou v dětských domovech nejvíce a nejméně naplňovány, analyzovat případné nedostatky v jejich naplňování a posoudit, jakým způsobem se vychovatelé zaměřují na podporu dětí a jaké metody k tomu využívají. Výzkum je realizován kvantitativní metodou prostřednictvím dotazníkového šetření, jehož výsledky přinášejí vhled do konkrétní praxe vychovatelů a umožňují identifikovat oblasti, kterým by v rámci institucionální péče mohla být věnována větší pozornost. Hlavní výzkumná otázka se soustředí na to, jakými způsoby jsou jednotlivé rodinné funkce v dětských domovech naplňovány a které jejich složky jsou opomíjeny.
dc.format 90 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dětský domov cs
dc.subject vychovatel cs
dc.subject rodinné funkce cs
dc.subject náhradní péče cs
dc.subject kvantitativní výzkum cs
dc.subject rodina cs
dc.subject dítě mimo vlastní rodinu cs
dc.subject pedagogický pracovník cs
dc.subject children's home en
dc.subject educator en
dc.subject family functions en
dc.subject substitute care en
dc.subject quantitative research en
dc.subject family en
dc.subject child outside their biological family en
dc.subject pedagogical worker en
dc.title Běžné rodinné funkce a možnosti jejich simulace v dětském domově
dc.title.alternative Common Family Functions and Possibilities of Their Simulation in a Children's Home
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Denglerová, Denisa
dc.date.accepted 2025-06-04
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis focuses on the extent to which family functions are fulfilled in children's homes from the perspective of educators. The family plays a crucial role in the development of every individual and ensures the satisfaction of basic needs through various functions, such as economic, protective, social-educational, and recreational. In institutional care, these roles are assumed by educators, who strive to create a substitute environment for children growing up outside their biological families. The aim of this study is to determine which family functions are most and least fulfilled in children's homes, to analyze whether some areas are insufficiently developed, and to identify any existing deficiencies. The research is based on a quantitative approach and was conducted using a questionnaire distributed to educators working in children's homes across the Czech Republic. The collected data were analyzed to answer the main research question: How and to what extent are individual family functions fulfilled by educators in children's homes, and which of these areas tend to be neglected? The results offer insight into the current state of substitute care and may contribute to the improvement of pedagogical practice within institutional facilities.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70186
dc.date.submitted 2025-04-22


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account