Ideální učitel prismatem žáků staršího školního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Ideální učitel prismatem žáků staršího školního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Řepa, Václav
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.issued 2025-01-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57774
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikami ideálního učitele z pohledu žáků staršího školního věku. Cílem práce je prozkoumat, jaké osobnostní rysy, pedagogické dovednosti a chování žáci vnímají jako klíčové pro ideálního učitele. Práce vychází z kvalitativního výzkumu, který zahrnuje analýzu rozhovorů s žáky staršího školního věku. Výzkum se soustředí na to, jak žáci vnímají vztah učitelů k autoritám, interpersonální vazby a vnímání férovosti ve třídě. Práce nabízí vhled do toho, jak žáci oceňují profesní znalosti učitelů, ale také jejich lidské kvality, jako je přívětivost, shovívavost a empatické naslouchání. Závěry práce mohou být využity pro zlepšení pedagogické praxe a podporu pozitivního klimatu ve školách.
dc.format 41 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Ideální učitel cs
dc.subject žák staršího školního věku cs
dc.subject osobnost učitele cs
dc.subject pubescence cs
dc.subject vztah učitel - žák cs
dc.subject Ideal Teacher en
dc.subject Older School-Age Student en
dc.subject Teacher's Personality en
dc.subject Puberty en
dc.subject Teacher-Student Relationship en
dc.title Ideální učitel prismatem žáků staršího školního věku
dc.title.alternative The Ideal Teacher from the Perspective of Older School-Aged Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2025-06-04
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis explores the characteristics of an ideal teacher from the perspective of older school-age students. The aim is to examine which personal traits, pedagogical skills, and behaviors students perceive as crucial for an ideal teacher. The thesis is based on qualitative research involving the analysis of interviews with older school-age students. The study focuses on how students perceive teachers' relationships with authority, interpersonal relationships, and fairness in the classroom. It provides insight into how students value teachers' professional knowledge as well as their human qualities, such as friendliness, tolerance, and empathetic listening. The findings of this thesis can be used to improve pedagogical practice and support a positive school climate.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70187
dc.date.submitted 2025-04-25


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account