Ideální učitel prismatem žáků staršího školního věku
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
| dc.contributor.author |
Řepa, Václav
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57774
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikami ideálního učitele z pohledu žáků staršího školního věku. Cílem práce je prozkoumat, jaké osobnostní rysy, pedagogické dovednosti a chování žáci vnímají jako klíčové pro ideálního učitele. Práce vychází z kvalitativního výzkumu, který zahrnuje analýzu rozhovorů s žáky staršího školního věku. Výzkum se soustředí na to, jak žáci vnímají vztah učitelů k autoritám, interpersonální vazby a vnímání férovosti ve třídě. Práce nabízí vhled do toho, jak žáci oceňují profesní znalosti učitelů, ale také jejich lidské kvality, jako je přívětivost, shovívavost a empatické naslouchání. Závěry práce mohou být využity pro zlepšení pedagogické praxe a podporu pozitivního klimatu ve školách. |
|
| dc.format |
41 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
Ideální učitel
|
cs |
| dc.subject |
žák staršího školního věku
|
cs |
| dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
| dc.subject |
pubescence
|
cs |
| dc.subject |
vztah učitel - žák
|
cs |
| dc.subject |
Ideal Teacher
|
en |
| dc.subject |
Older School-Age Student
|
en |
| dc.subject |
Teacher's Personality
|
en |
| dc.subject |
Puberty
|
en |
| dc.subject |
Teacher-Student Relationship
|
en |
| dc.title |
Ideální učitel prismatem žáků staršího školního věku |
|
| dc.title.alternative |
The Ideal Teacher from the Perspective of Older School-Aged Children |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-04 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis explores the characteristics of an ideal teacher from the perspective of older school-age students. The aim is to examine which personal traits, pedagogical skills, and behaviors students perceive as crucial for an ideal teacher. The thesis is based on qualitative research involving the analysis of interviews with older school-age students. The study focuses on how students perceive teachers' relationships with authority, interpersonal relationships, and fairness in the classroom. It provides insight into how students value teachers' professional knowledge as well as their human qualities, such as friendliness, tolerance, and empathetic listening. The findings of this thesis can be used to improve pedagogical practice and support a positive school climate. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70187
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-25 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account