Profesní zkušenosti sociálních pedagogů s dětmi z vyloučených lokalit
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Junaštíková, Julie
|
|
| dc.contributor.author |
Suchomelová, Markéta
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:52Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-13 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57777
|
|
| dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je zjistit profesní zkušenosti sociálních pedagogů pracujících s dětmi z vyloučených lokalit. V teoretické části se zabýváme sociálním vyloučením, sociálně vyloučenými lokalitami a profesí sociálního pedagoga. V praktické části práce se zaměřujeme na zkušenosti sociálních pedagogů s dětmi a rodinami z vyloučených lokalit a hledáme určitá specifika této práce. Data byla získána na základě strukturovaných rozhovorů a následné tematické analýzy. Výzkum přibližuje činnosti, prožívání a výzvy sociálních pedagogů, kteří pracují s dětmi a rodinami z vyloučených lokalit. |
|
| dc.format |
73 s. (138 977) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
| dc.subject |
sociální vyloučení
|
cs |
| dc.subject |
sociálně vyloučené lokality
|
cs |
| dc.subject |
social educator
|
en |
| dc.subject |
social exclusion
|
en |
| dc.subject |
socially excluded localities
|
en |
| dc.title |
Profesní zkušenosti sociálních pedagogů s dětmi z vyloučených lokalit |
|
| dc.title.alternative |
Professional Experience of Social Pedagogue with Children from Excluded Localities |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-04 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to find out the professional experiences of social educators working with children from excluded localities. The theoretical part deals with social exclusion, socially excluded localities and the profession of social pedagogue. In the practical part of the thesis we focus on the experience of social educators with children and families from excluded localities and look for certain specifics of this work. The data were collected on the basis of structured interviews and subsequent thematic analysis. The research presents the activities, experiences and challenges of social educators working with children and families from excluded localities. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70190
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-22 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account