Třídní klima v základní škole s Montessori prvky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Třídní klima v základní škole s Montessori prvky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Junaštíková, Julie
dc.contributor.author Vybíralová, Lucie
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:52Z
dc.date.issued 2025-01-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57783
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se věnuje problematice třídního klimatu na základní škole, která využívá principy Montessori pedagogiky. Teoretická část se zabývá charakteristikou Montessori přístupu, popisem didaktických pomůcek, rolí učitele a žáka v Montessori prostředí, a rovněž rozlišením mezi alternativním a inovativním školstvím včetně přehledu dalších forem alternativního vzdělávání. Dále je pozornost věnována definici třídního klimatu, možnostem jeho diagnostiky a důvodům, proč je důležité jej zkoumat. Závěrečná kapitola této části přináší přehled tradičního školství, legislativních aspektů českého vzdělávacího systému a zaměřuje se na druhý stupeň základního vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na analýzu a popis třídního klimatu na základní škole s Montessori prvky. K dosažení výzkumných cílů byla využita kvantitativní výzkumná metoda.
dc.format 59 s. (12631 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject alternativní vzdělávání cs
dc.subject Montessori přístup cs
dc.subject třídní klima cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject druhý stupeň základní školy cs
dc.subject alternative education en
dc.subject Montessori approach en
dc.subject classroom climate en
dc.subject primary school en
dc.subject second grade of primary school en
dc.title Třídní klima v základní škole s Montessori prvky
dc.title.alternative Classroom Climate in a Primary School with Montessori Elements
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2025-06-04
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis focuses on the issue of classroom climate in a primary school that incorporates the principles of Montessori pedagogy. The theoretical part addresses the characteristics of the Montessori approach, describes the didactic materials used, and examines the roles of teachers and students within the Montessori environment. It also distinguishes between alternative and innovative education systems and provides an overview of other forms of alternative schooling. Further attention is given to the definition of classroom climate, methods of its diagnosis, and the reasons for its investigation. The final chapter of the theoretical part outlines traditional education, the legislative framework of the Czech educational system, and focuses on the lower secondary level of primary education. The practical part of the thesis is dedicated to analyzing and describing the classroom climate in a primary school with Montessori elements. To fulfill the research objectives, a quantitative research method was employed.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70200
dc.date.submitted 2025-04-24


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account