Rodinné zázemí a jeho vliv na školní úspěšnost
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
| dc.contributor.author |
Bartáková, Kateřina
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:59Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:59Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57990
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem rodinného zázemí na školní úspěšnost dětí. Cílem bylo prozkoumat, jakým způsobem ovlivňuje rodinné prostředí vzdělávání dětí, a to z pohledu rodičů i třídní učitelky. Výzkum byl realizován formou kvalitativní případové studie, konkrétně prostřednictvím tří kazuistik doplněných o rozhovory s rodiči a třídní učitelkou. Analýza ukázala, že klíčovým faktorem pro školní úspěšnost dětí není pouze socioekonomická situace rodiny, ale zejména kvalita vztahů, komunikace v rodině a postoj rodičů ke vzdělávání. Významnou roli hraje také emoční stabilita rodiny. Výsledky poukazují na důležitost včasného odhalení problémů a nutnost vzájemné spolupráce mezi školou, rodinou a případně dalšími podpůrnými institucemi. Práce nabízí také doporučení pro praxi v oblasti podpory žáků, kteří pocházejí ze znevýhodněného prostředí, Práce taktéž zdůrazňuje potřebu systémových opatření pro rovné vzdělávací příležitosti. |
|
| dc.format |
40 s. (63 373 znaků). |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
rodinné zázemí
|
cs |
| dc.subject |
školní úspěšnost
|
cs |
| dc.subject |
sociální podmínky
|
cs |
| dc.subject |
psychosociální faktory
|
cs |
| dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
Family background
|
en |
| dc.subject |
Academic success
|
en |
| dc.subject |
Social conditions
|
en |
| dc.subject |
Psychosocial factors
|
en |
| dc.subject |
Education
|
en |
| dc.title |
Rodinné zázemí a jeho vliv na školní úspěšnost |
|
| dc.title.alternative |
Family Background and Its Influence on the School Success |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Hrnčiříková, Zuzana |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-05 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on the influence of family background on children's academic success. The aim was to explore how the family enviroment affects children's education from the perspective of both parents and a class teacher. The research was conducted using a qualitative case study approach, specifically through three case studies supplemented by interviews with parents and the class teacher. The analysis revealed that a child's academic success is influenced not only by the family's socioeconomic status but, more importantly, by the quality of relationships within the family, communication, and parents' attitudes towards education. Emotional stability within the family also plays a significant role. The findings highlight the importance of early identification of problems and the need for mutual cooperation between school, family, and potentially other support institutions. The thesis also offers practical recommendations for supporting pupils from disadvantaged backgrounds and emphasizes the need for systemic measures to ensure equal educational opportunities. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70543
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-29 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account