Rodinné zázemí a jeho vliv na školní úspěšnost

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rodinné zázemí a jeho vliv na školní úspěšnost

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Bartáková, Kateřina
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:59Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:59Z
dc.date.issued 2025-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57990
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá vlivem rodinného zázemí na školní úspěšnost dětí. Cílem bylo prozkoumat, jakým způsobem ovlivňuje rodinné prostředí vzdělávání dětí, a to z pohledu rodičů i třídní učitelky. Výzkum byl realizován formou kvalitativní případové studie, konkrétně prostřednictvím tří kazuistik doplněných o rozhovory s rodiči a třídní učitelkou. Analýza ukázala, že klíčovým faktorem pro školní úspěšnost dětí není pouze socioekonomická situace rodiny, ale zejména kvalita vztahů, komunikace v rodině a postoj rodičů ke vzdělávání. Významnou roli hraje také emoční stabilita rodiny. Výsledky poukazují na důležitost včasného odhalení problémů a nutnost vzájemné spolupráce mezi školou, rodinou a případně dalšími podpůrnými institucemi. Práce nabízí také doporučení pro praxi v oblasti podpory žáků, kteří pocházejí ze znevýhodněného prostředí, Práce taktéž zdůrazňuje potřebu systémových opatření pro rovné vzdělávací příležitosti.
dc.format 40 s. (63 373 znaků).
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject rodinné zázemí cs
dc.subject školní úspěšnost cs
dc.subject sociální podmínky cs
dc.subject psychosociální faktory cs
dc.subject vzdělávání cs
dc.subject Family background en
dc.subject Academic success en
dc.subject Social conditions en
dc.subject Psychosocial factors en
dc.subject Education en
dc.title Rodinné zázemí a jeho vliv na školní úspěšnost
dc.title.alternative Family Background and Its Influence on the School Success
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hrnčiříková, Zuzana
dc.date.accepted 2025-06-05
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis focuses on the influence of family background on children's academic success. The aim was to explore how the family enviroment affects children's education from the perspective of both parents and a class teacher. The research was conducted using a qualitative case study approach, specifically through three case studies supplemented by interviews with parents and the class teacher. The analysis revealed that a child's academic success is influenced not only by the family's socioeconomic status but, more importantly, by the quality of relationships within the family, communication, and parents' attitudes towards education. Emotional stability within the family also plays a significant role. The findings highlight the importance of early identification of problems and the need for mutual cooperation between school, family, and potentially other support institutions. The thesis also offers practical recommendations for supporting pupils from disadvantaged backgrounds and emphasizes the need for systemic measures to ensure equal educational opportunities.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70543
dc.date.submitted 2025-04-29


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account