Syndrom FOMO a životní spokojenost studentů středních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Syndrom FOMO a životní spokojenost studentů středních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Brázdilová, Karolína
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:00Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:00Z
dc.date.issued 2025-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57998
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi syndromem FOMO (Fear of Missing Out) a subjektivní životní spokojeností u studentů středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy související se syndromem FOMO, popisuje se jeho charakteristika, příčiny, příznaky a související fenomény. Dále je věnována pozornost roli sociálních sítí, proměně uživatelského chování a souvislostem s duševní pohodou adolescentů. Samostatná kapitola je zaměřena na životní spokojenost, její determinanty a vývoj v období dospívání. Praktická část práce se soustředí na zpracování dat z kvantitativního výzkumu, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření na vybraných středních školách ve Zlínském kraji. Práce se zaměřuje na propojení digitálního chování s psychickou pohodou dospívajících a přináší podněty pro pedagogickou i preventivní praxi.
dc.format 68 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject syndrom FOMO cs
dc.subject životní spokojenost cs
dc.subject digitální well-being cs
dc.subject sociální sítě cs
dc.subject adolescence cs
dc.subject duševní zdraví cs
dc.subject FOMO syndrome en
dc.subject life satisfaction en
dc.subject digital well-being en
dc.subject social media en
dc.subject adolescence en
dc.subject mental health en
dc.title Syndrom FOMO a životní spokojenost studentů středních škol
dc.title.alternative FOMO Syndrome and Life Satisfaction of High School Students
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2025-06-05
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis focuses on the relationship between the Fear of Missing Out (FOMO) syndrome and the subjective life satisfaction of secondary school students. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part defines key concepts related to FOMO syndrome, including its characteristics, causes, symptoms, and associated psychological and social phenomena. Attention is also paid to the role of social media, changes in user behavior, and the links between digital habits and adolescent mental well-being. A separate chapter deals with life satisfaction, its determinants, and development during adolescence. The practical part focuses on the processing of data collected through a quantitative questionnaire survey conducted at selected secondary schools in the Zlín region. The thesis aims to link digital behavior with psychological well-being and provides suggestions for pedagogical and preventive practice.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70553
dc.date.submitted 2025-04-23


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account