Syndrom FOMO a životní spokojenost studentů středních škol
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
| dc.contributor.author |
Brázdilová, Karolína
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:00Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:00Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57998
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi syndromem FOMO (Fear of Missing Out) a subjektivní životní spokojeností u studentů středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny klíčové pojmy související se syndromem FOMO, popisuje se jeho charakteristika, příčiny, příznaky a související fenomény. Dále je věnována pozornost roli sociálních sítí, proměně uživatelského chování a souvislostem s duševní pohodou adolescentů. Samostatná kapitola je zaměřena na životní spokojenost, její determinanty a vývoj v období dospívání. Praktická část práce se soustředí na zpracování dat z kvantitativního výzkumu, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření na vybraných středních školách ve Zlínském kraji. Práce se zaměřuje na propojení digitálního chování s psychickou pohodou dospívajících a přináší podněty pro pedagogickou i preventivní praxi. |
|
| dc.format |
68 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
syndrom FOMO
|
cs |
| dc.subject |
životní spokojenost
|
cs |
| dc.subject |
digitální well-being
|
cs |
| dc.subject |
sociální sítě
|
cs |
| dc.subject |
adolescence
|
cs |
| dc.subject |
duševní zdraví
|
cs |
| dc.subject |
FOMO syndrome
|
en |
| dc.subject |
life satisfaction
|
en |
| dc.subject |
digital well-being
|
en |
| dc.subject |
social media
|
en |
| dc.subject |
adolescence
|
en |
| dc.subject |
mental health
|
en |
| dc.title |
Syndrom FOMO a životní spokojenost studentů středních škol |
|
| dc.title.alternative |
FOMO Syndrome and Life Satisfaction of High School Students |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-05 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis focuses on the relationship between the Fear of Missing Out (FOMO) syndrome and the subjective life satisfaction of secondary school students. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part defines key concepts related to FOMO syndrome, including its characteristics, causes, symptoms, and associated psychological and social phenomena. Attention is also paid to the role of social media, changes in user behavior, and the links between digital habits and adolescent mental well-being. A separate chapter deals with life satisfaction, its determinants, and development during adolescence. The practical part focuses on the processing of data collected through a quantitative questionnaire survey conducted at selected secondary schools in the Zlín region. The thesis aims to link digital behavior with psychological well-being and provides suggestions for pedagogical and preventive practice. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70553
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-23 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account