Respektující přístup v předškolním zařízení
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
| dc.contributor.author |
Cherynová, Veronika
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:00Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:00Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-23 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58005
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá tématem respektujícího přístupu v předškolním zařízení z pohledu rodičů. Cílem práce je zjistit míru informovanosti rodičů a jejich názor na uplatňování respektujícího přístupu v mateřské škole. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje rodině jako základnímu činiteli výchovy dítěte, její roli a významu v raném dětství. Druhá kapitola se zaměřuje na předškolní vzdělávání, jeho cíle, funkce a hlavní aktéry tohoto vzdělávání. Třetí kapitola je věnována samotnému konceptu respektujícího přístupu, jeho základním principům a možnostem uplatnění v praxi. Praktická část práce je zaměřena na kvantitativní výzkum, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření mezi rodiči dětí navštěvujících mateřskou školu. Výsledky výzkumu poukazují na míru obeznámenosti rodičů s tímto přístupem, jejich osobní postoje a zkušenosti, a zároveň odhalují oblasti, které by mohly být dále rozvíjeny v rámci spolupráce mezi rodinou a školou. |
|
| dc.format |
76 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
respektující přístup
|
cs |
| dc.subject |
výchova
|
cs |
| dc.subject |
rodina
|
cs |
| dc.subject |
předškolní vzdělávání
|
cs |
| dc.subject |
komunikace
|
cs |
| dc.subject |
respectful approach
|
en |
| dc.subject |
eduacation
|
en |
| dc.subject |
family
|
en |
| dc.subject |
pre-school education
|
en |
| dc.subject |
communication
|
en |
| dc.title |
Respektující přístup v předškolním zařízení |
|
| dc.title.alternative |
Respectful Approach in Preschool |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-05 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the topic of respectful approach in preschool from the parents' point of view. The aim of the thesis is to find out the level of awareness of parents and their opinion on the implementation of respectful approach in preschool. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters. The first chapter is devoted to the family as a basic factor in the child's upbringing, its role and importance in early childhood. The second chapter focuses on preschool education, its goals, functions and the main actors of this education. The third chapter is devoted to the concept of the respectful approach itself, its basic principles and the possibilities of its application in practice. The practical part of the thesis focuses on quantitative research, which was carried out through a questionnaire survey among parents of children attending kindergarten. The results of the research indicate the level of familiarity of parents with this approach, their personal attitudes and experiences, and also reveal areas that could be further developed in the framework of cooperation between the family and the school. |
|
| dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Sociální pedagogika |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Social Pedagogy |
en |
| dc.identifier.stag |
70568
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-25 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account