Respektující přístup v předškolním zařízení

DSpace Repository

Language: English čeština 

Respektující přístup v předškolním zařízení

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Iva
dc.contributor.author Cherynová, Veronika
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:00Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:00Z
dc.date.issued 2025-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58005
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá tématem respektujícího přístupu v předškolním zařízení z pohledu rodičů. Cílem práce je zjistit míru informovanosti rodičů a jejich názor na uplatňování respektujícího přístupu v mateřské škole. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje rodině jako základnímu činiteli výchovy dítěte, její roli a významu v raném dětství. Druhá kapitola se zaměřuje na předškolní vzdělávání, jeho cíle, funkce a hlavní aktéry tohoto vzdělávání. Třetí kapitola je věnována samotnému konceptu respektujícího přístupu, jeho základním principům a možnostem uplatnění v praxi. Praktická část práce je zaměřena na kvantitativní výzkum, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření mezi rodiči dětí navštěvujících mateřskou školu. Výsledky výzkumu poukazují na míru obeznámenosti rodičů s tímto přístupem, jejich osobní postoje a zkušenosti, a zároveň odhalují oblasti, které by mohly být dále rozvíjeny v rámci spolupráce mezi rodinou a školou.
dc.format 76 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject respektující přístup cs
dc.subject výchova cs
dc.subject rodina cs
dc.subject předškolní vzdělávání cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject respectful approach en
dc.subject eduacation en
dc.subject family en
dc.subject pre-school education en
dc.subject communication en
dc.title Respektující přístup v předškolním zařízení
dc.title.alternative Respectful Approach in Preschool
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2025-06-05
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with the topic of respectful approach in preschool from the parents' point of view. The aim of the thesis is to find out the level of awareness of parents and their opinion on the implementation of respectful approach in preschool. The theoretical part of the thesis is divided into three chapters. The first chapter is devoted to the family as a basic factor in the child's upbringing, its role and importance in early childhood. The second chapter focuses on preschool education, its goals, functions and the main actors of this education. The third chapter is devoted to the concept of the respectful approach itself, its basic principles and the possibilities of its application in practice. The practical part of the thesis focuses on quantitative research, which was carried out through a questionnaire survey among parents of children attending kindergarten. The results of the research indicate the level of familiarity of parents with this approach, their personal attitudes and experiences, and also reveal areas that could be further developed in the framework of cooperation between the family and the school.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70568
dc.date.submitted 2025-04-25


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account