Sebepojetí jako faktor well-beingu u dospívajících

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sebepojetí jako faktor well-beingu u dospívajících

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Knedlová, Zuzana
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:00Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:00Z
dc.date.issued 2025-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58010
dc.description.abstract Tato bakalářská práce zkoumá vztah mezi sebepojetím a well-beingem u dospívajících. Cílem bylo zjistit, zda pozitivní sebepojetí souvisí s vyšší úrovní subjektivní pohody a které dimenze sebepojetí mají na well-being největší vliv. Teoretická část práce vychází z poznatků o vývoji sebepojetí a duševní pohody v období adolescence. Výzkumný soubor tvořilo 164 žáků druhého stupně základních škol ve věku 12-15 let. Výzkum proběhl kvantitativní metodou formou dotazníkového šetření s využitím tří standardizovaných dotazníků. Výsledky ukázaly statisticky významnou pozitivní korelaci mezi sebepojetím a well-beingem, přičemž největší vliv měly složky zvládání stresu, vnímání vzhledu a životní smysluplnosti. Práce poukazuje na důležitost rozvoje vnitřních psychických zdrojů u dospívajících a nabízí podněty pro preventivní praxi.
dc.format 65 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dospívání cs
dc.subject sebepojetí cs
dc.subject well-being cs
dc.subject studenti cs
dc.subject identita cs
dc.subject adolescence en
dc.subject self-concept en
dc.subject well-being en
dc.subject students en
dc.subject identiti en
dc.title Sebepojetí jako faktor well-beingu u dospívajících
dc.title.alternative Self-Concept as a Factor of Well-being in Adolescents
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Petr Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2025-06-06
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis examines the relationship between self-concept and well-being of adolescents. The aim was to determine whether a positive self-concept is associated with a higher level of subjective well-being and which dimensions of self-concept have the greatest impact on well-being. The theoretical part of the thesis is based on findings concerning the development of self-concept and mental well-being during adolescence. The research sample consisted of 164 lower secondary school pupils, aged 12-15 years. The study was conducted using a quantitative method in the form of a questionnaire survey, utilizing three standardized instruments. The results showed a statistically significant positive correlation between self-concept and well-being, with the strongest influence found in the dimensions of stress management, body image, and life meaningfulness. The thesis highlights the importance of developing internal psychological resources in adolescents and offers suggestions for preventive practice.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70574
dc.date.submitted 2025-04-22


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account