Účinnost adaptačních kurzů u 6. ročníků základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Účinnost adaptačních kurzů u 6. ročníků základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Suchánková, Eliška
dc.contributor.author Kytlica, Stanislav
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:00Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:00Z
dc.date.issued 2025-01-23
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58012
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se věnuje účinnosti adaptačních kurzů u žáků 6. ročníků základních škol. Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry tyto kurzy přispívají k utváření soudržného třídního kolektivu, podpoře spolupráce a otevřené komunikace mezi žáky. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou prostřednictvím dotazníků vyplněných před a po absolvování adaptačního kurzu, doplněné o pohled učitelů a asistentů pedagoga. Výsledky ukázaly, že adaptační kurz má převážně pozitivní dopad - posiluje vzájemné vztahy, zlepšuje atmosféru ve třídě a podporuje rozvoj sociálních i komunikačních dovedností. Teoretická část práce vychází ze zážitkové pedagogiky, kooperativního učení, vývojové a sociální psychologie a prevence rizikového chování. Praktická část pak ověřuje konkrétní adaptační program navržený autorem. Výstupy této práce mohou sloužit jako opora při plánování a realizaci adaptačních aktivit ve školním prostředí.
dc.format 82s. (142 384 znaků bez mezer)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject adaptační kurz cs
dc.subject třídní klima cs
dc.subject spolupráce cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject soudržnost kolektivu cs
dc.subject žáci 6. ročníku cs
dc.subject adaptation course en
dc.subject classroom climate en
dc.subject cooperation communication en
dc.subject group cohesion en
dc.subject sixth-grade students en
dc.title Účinnost adaptačních kurzů u 6. ročníků základních škol
dc.title.alternative The Effectiveness of Adaptation Courses for 6th Grade Elementary Schools Pupils
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Junaštíková, Julie
dc.date.accepted 2025-06-06
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis explores the effectiveness of adaptation courses for sixth-grade primary school students. The aim of the research was to determine to what extent such courses contribute to building a cohesive classroom group, supporting cooperation, and fostering open communication among pupils. The study was carried out using quantitative methods, namely questionnaires administered before and after the adaptation course, supplemented by the perspectives of teachers and teaching assistants. The results showed that adaptation courses have a predominantly positive impact - they strengthen interpersonal relationships, improve the classroom atmosphere, and support the development of social and communication skills. The theoretical framework of the thesis draws from experiential education, cooperative learning, developmental and social psychology, and risk behavior prevention. The practical part evaluates the effectiveness of a specific adaptation program designed by the author. The findings of this thesis may serve as a foundation for planning and implementing adaptation activities in school practice.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 70577
dc.date.submitted 2025-05-02


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account