Projekt založení vlastního podnikatelského subjektu - podnikatelský plán
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Novák, Petr
|
|
| dc.contributor.author |
Vodička, Michael
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:13Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:13Z |
|
| dc.date.issued |
2025-02-10 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58216
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá založením vlastního podnikatelského subjektu v oblasti venkovní reklamy. Cílem práce je vytvořit podnikatelský plán, který bude sloužit jako výchozí bod pro reálné uvedení podniku na trh. Teoretická část se věnuje základům podnikání, tvorbě podnikatelského plánu, marketingu a analýze podnikatelského prostředí. V praktické části jsou využity analytické nástroje jako PEST, SWOT analýza a Porterův model pěti sil. Na základě těchto analýz je následně sestaven podnikatelský plán, který je v závěru práce podroben nákladové, časové a rizikové analýze. |
|
| dc.format |
104 s. (147 746 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
podnikatelský plán
|
cs |
| dc.subject |
venkovní reklama
|
cs |
| dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
| dc.subject |
podnikatelské prostředí
|
cs |
| dc.subject |
konkurence
|
cs |
| dc.subject |
business plan
|
en |
| dc.subject |
outdoor advertising
|
en |
| dc.subject |
marketing strategy
|
en |
| dc.subject |
business environment
|
en |
| dc.subject |
competition
|
en |
| dc.title |
Projekt založení vlastního podnikatelského subjektu - podnikatelský plán |
|
| dc.title.alternative |
Project of Establishing a own Business Entity - Business Plan |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Bejtkovský, Jiří |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-03 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the establishment of an own business entity in the field of outdoor advertising. The aim of the thesis is to create a business plan that serves as a starting point for the actual market launch of the business. The theoretical part focuses on the fundamentals of entrepreneurship, the creation of a business plan, marketing, and the analysis of the business environment. In the practical part, analytical tools such as PEST analysis, SWOT analysis, and Porter's Five Forces model are used. Based on these analyses, a business plan is subsequently created, which is subjected to cost, time, and risk analysis at the end of the thesis. |
|
| dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing management |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Management |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Management a marketing |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Management and Marketing |
en |
| dc.identifier.stag |
70862
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-25 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account