Využití obranných prostředků na střední škole s bezpečnostním oborem

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití obranných prostředků na střední škole s bezpečnostním oborem

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ficek, Martin
dc.contributor.author Doubravová, Eliška
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:25Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:25Z
dc.date.issued 2024-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58527
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití obranných prostředků ve výuce sebeobrany na střední škole s bezpečnostním zaměřením. Cílem práce je zhodnotit současný stav výuky sebeobrany, analyzovat používané obranné prostředky a navrhnout vhodná doporučení pro jejich efektivní a bezpečné začlenění do vzdělávacího procesu. V rámci výzkumné části byly použity metody checklistu, matice rizik, komparace a řízeného rozhovoru s vyučujícím i studenty. Výsledky ukazují, že výuka sebeobrany je po obsahové stránce dobře nastavena, ale chybí větší důraz na praktický nácvik a fyzickou přípravu. Jako přínosné se jeví začít s výukou modelových situací již ve třetím ročníku a posílit motivaci studentů k samostatnému tréninku mimo výuku.
dc.format 89 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject modelové situace cs
dc.subject obranné prostředky cs
dc.subject sebeobrana cs
dc.subject studenti cs
dc.subject model situations en
dc.subject defensive means en
dc.subject self-defence en
dc.subject students en
dc.title Využití obranných prostředků na střední škole s bezpečnostním oborem
dc.title.alternative The Use of Defensive Means in High School with a Security Specialization
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Strohmandl, Jan
dc.date.accepted 2025-05-27
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis focuses on the use of defensive means in self-defense education at a secondary school with a security focus. The aim of the thesis is to evaluate the current state of teaching self-defense, to analyze the defensive means used and to propose appropriate recommendations for their effective and safe integration into the educational process. The research part used methods of checklist, risk matrix, comparison and guided interviews with the teacher and students. The results show that the content of the self-defense teaching is well structured, but more emphasis on practical training and physical preparation is lacking It seems beneficial to start teaching model situations already in the third year and to strengthen students motivation for independent training outside of regular lessons.
dc.description.department Ústav ochrany obyvatelstva
dc.thesis.degree-discipline Ochrana obyvatelstva cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Ochrana obyvatelstva cs
dc.identifier.stag 71299
dc.date.submitted 2025-04-28


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account