Využití obranných prostředků na střední škole s bezpečnostním oborem
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Ficek, Martin
|
|
| dc.contributor.author |
Doubravová, Eliška
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:25Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:25Z |
|
| dc.date.issued |
2024-12-02 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58527
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití obranných prostředků ve výuce sebeobrany na střední škole s bezpečnostním zaměřením. Cílem práce je zhodnotit současný stav výuky sebeobrany, analyzovat používané obranné prostředky a navrhnout vhodná doporučení pro jejich efektivní a bezpečné začlenění do vzdělávacího procesu. V rámci výzkumné části byly použity metody checklistu, matice rizik, komparace a řízeného rozhovoru s vyučujícím i studenty. Výsledky ukazují, že výuka sebeobrany je po obsahové stránce dobře nastavena, ale chybí větší důraz na praktický nácvik a fyzickou přípravu. Jako přínosné se jeví začít s výukou modelových situací již ve třetím ročníku a posílit motivaci studentů k samostatnému tréninku mimo výuku. |
|
| dc.format |
89 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
modelové situace
|
cs |
| dc.subject |
obranné prostředky
|
cs |
| dc.subject |
sebeobrana
|
cs |
| dc.subject |
studenti
|
cs |
| dc.subject |
model situations
|
en |
| dc.subject |
defensive means
|
en |
| dc.subject |
self-defence
|
en |
| dc.subject |
students
|
en |
| dc.title |
Využití obranných prostředků na střední škole s bezpečnostním oborem |
|
| dc.title.alternative |
The Use of Defensive Means in High School with a Security Specialization |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Strohmandl, Jan |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-27 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis focuses on the use of defensive means in self-defense education at a secondary school with a security focus. The aim of the thesis is to evaluate the current state of teaching self-defense, to analyze the defensive means used and to propose appropriate recommendations for their effective and safe integration into the educational process. The research part used methods of checklist, risk matrix, comparison and guided interviews with the teacher and students. The results show that the content of the self-defense teaching is well structured, but more emphasis on practical training and physical preparation is lacking It seems beneficial to start teaching model situations already in the third year and to strengthen students motivation for independent training outside of regular lessons. |
|
| dc.description.department |
Ústav ochrany obyvatelstva |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Ochrana obyvatelstva |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Ochrana obyvatelstva |
cs |
| dc.identifier.stag |
71299
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-28 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account