| dc.contributor.advisor |
Inselseth, Jana
|
|
| dc.contributor.author |
Dědková, Kateřina
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:33Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:33Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-02 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58651
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití řečnických prostředků ve vybraných obchodních prezentacích. Mezi zkoumané řečnické techniky patří využití řečnické otázky, repetice, hyperboly, osobních zájmen a metafory. Tyto techniky podporují schopnost řečníka ovlivnit publikum a posilují dopad sdělení. Cílem této práce je zjistit, jak využití řečnických prostředků ovlivňuje účinnost a recepci obchodních prezentací ze strany publika. Analytický část práce je založena na kvalitativním výzkumu prezentací startupových firem přednesených během soutěže Startup Battlefield, kterou pořádá TechCrunch. Podrobným pozorováním bylo zjištěno, že strategické využití řečnických prostředků významně zvyšuje přesvědčivost a celkovou efektivitu obchodních prezentací. |
|
| dc.format |
56 s. (97 714 znaků). |
|
| dc.language.iso |
en |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
řečnický prostředek
|
cs |
| dc.subject |
obchodní prezentace
|
cs |
| dc.subject |
rétorika
|
cs |
| dc.subject |
rétorická analýza
|
cs |
| dc.subject |
prezentační dovednosti
|
cs |
| dc.subject |
obchodní komunikace
|
cs |
| dc.subject |
rhetorical device
|
en |
| dc.subject |
business presentation
|
en |
| dc.subject |
rhetoric
|
en |
| dc.subject |
rhetorical analysis
|
en |
| dc.subject |
presentation skills
|
en |
| dc.subject |
business communication
|
en |
| dc.title |
The Use of Rhetorical Devices in Business Presentations |
|
| dc.title.alternative |
The Use of Rhetorical Devices in Business Presentations |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Kráľová, Zdena |
|
| dc.date.accepted |
2025-06-04 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the use of rhetorical devices in selected business presentations. The examined rhetorical techniques include the use of rhetorical question, repetition, hyperbole, personal pronouns, and metaphor. Such techniques support the speaker's ability to influence the audience and strengthen the impact of the message. The aim of this thesis is to determine how the use of rhetorical devices affects the effectiveness and audience reception of business presentations. The analytical part of the thesis is based on qualitative research of startup company presentations delivered during Startup Battlefield competition, organized by TechCrunch. Through detailed observation, it was found that strategic use of rhetorical devices significantly enhances the persuasiveness and overall effectiveness of business presentations. |
|
| dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
English for Business Administration |
en |
| dc.identifier.stag |
71445
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-28 |
|