The Use of Rhetorical Devices in Business Presentations

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Use of Rhetorical Devices in Business Presentations

Show simple item record

dc.contributor.advisor Inselseth, Jana
dc.contributor.author Dědková, Kateřina
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:33Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:33Z
dc.date.issued 2025-01-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58651
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití řečnických prostředků ve vybraných obchodních prezentacích. Mezi zkoumané řečnické techniky patří využití řečnické otázky, repetice, hyperboly, osobních zájmen a metafory. Tyto techniky podporují schopnost řečníka ovlivnit publikum a posilují dopad sdělení. Cílem této práce je zjistit, jak využití řečnických prostředků ovlivňuje účinnost a recepci obchodních prezentací ze strany publika. Analytický část práce je založena na kvalitativním výzkumu prezentací startupových firem přednesených během soutěže Startup Battlefield, kterou pořádá TechCrunch. Podrobným pozorováním bylo zjištěno, že strategické využití řečnických prostředků významně zvyšuje přesvědčivost a celkovou efektivitu obchodních prezentací.
dc.format 56 s. (97 714 znaků).
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject řečnický prostředek cs
dc.subject obchodní prezentace cs
dc.subject rétorika cs
dc.subject rétorická analýza cs
dc.subject prezentační dovednosti cs
dc.subject obchodní komunikace cs
dc.subject rhetorical device en
dc.subject business presentation en
dc.subject rhetoric en
dc.subject rhetorical analysis en
dc.subject presentation skills en
dc.subject business communication en
dc.title The Use of Rhetorical Devices in Business Presentations
dc.title.alternative The Use of Rhetorical Devices in Business Presentations
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Kráľová, Zdena
dc.date.accepted 2025-06-04
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on the use of rhetorical devices in selected business presentations. The examined rhetorical techniques include the use of rhetorical question, repetition, hyperbole, personal pronouns, and metaphor. Such techniques support the speaker's ability to influence the audience and strengthen the impact of the message. The aim of this thesis is to determine how the use of rhetorical devices affects the effectiveness and audience reception of business presentations. The analytical part of the thesis is based on qualitative research of startup company presentations delivered during Startup Battlefield competition, organized by TechCrunch. Through detailed observation, it was found that strategic use of rhetorical devices significantly enhances the persuasiveness and overall effectiveness of business presentations.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-program English for Business Administration en
dc.identifier.stag 71445
dc.date.submitted 2025-04-28


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account