Postoje generace Z ke greenwashingu v módním průmyslu
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Dolínková, Olga
|
|
| dc.contributor.author |
Kowalczyková, Wiktoria
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:40Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:40Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58809
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na greenwashing v módním průmyslu a jeho vnímání generací Z, s důrazem na spotřebitelské chování a postoje k udržitelné módě. Teoretická část rozšiřuje předchozí výzkum a zahrnuje aktuální informace o módním průmyslu, udržitelnosti, fast fa-shion a second hand trhu. Výzkumná část kombinuje dotazník a rozhovory s deseti zástupci generace Z, což poskytuje jak kvantitativní, tak kvalitativní pohled na jejich nákupní zvyklos-ti. V projektové části byla vybrána česká udržitelná módní značka, pro kterou byl navržen marketingový plán reflektující zjištění z výzkumu. |
|
| dc.format |
109 (165 234 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
módní průmysl
|
cs |
| dc.subject |
greenwashing
|
cs |
| dc.subject |
generace Z
|
cs |
| dc.subject |
udržitelná móda
|
cs |
| dc.subject |
fast fashion
|
cs |
| dc.subject |
slow fashion
|
cs |
| dc.subject |
se-cond hand
|
cs |
| dc.subject |
spotřebitelské chování
|
cs |
| dc.subject |
fashion industry
|
en |
| dc.subject |
greenwashing
|
en |
| dc.subject |
generation Z
|
en |
| dc.subject |
sustainable fashion
|
en |
| dc.subject |
fast fashion
|
en |
| dc.subject |
slow fa-shion
|
en |
| dc.subject |
second hand
|
en |
| dc.subject |
consumer behaviour
|
en |
| dc.title |
Postoje generace Z ke greenwashingu v módním průmyslu |
|
| dc.title.alternative |
Generation Z's Attitude Towards Greenwashing in the Fashion Industry |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-19 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis focuses on greenwashing in the fashion industry and its perception by Generation Z, with an emphasis on consumer behaviour and attitudes towards sustainable fashion. The theoretical part extends previous research and includes current information on fashion industry, sustainability, fast fashion and the second hand market. The research part combines questionnaires and interviews with ten representatives of Generation Z, providing both quantitative and qualitative insights into their shopping habits. In the project part, a Czech sustainable fashion brand was selected for which a marketing plan reflecting the re-search findings was designed. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.identifier.stag |
71690
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-11 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account