Vnímání reklam se stejnopohlavními páry v České republice
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Benyahya, Petra
|
|
| dc.contributor.author |
Konečný, Dominik
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:45Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:45Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58914
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na vnímání reklam se stejnopohlavními páry v České republice. Cílem je zjistit, jak na tyto reklamy reagují různé skupiny spotřebitelů a jaké faktory jejich postoje ovlivňují. Teoretická část se věnuje pojmům souvisejícím s marketingem, generacemi a LGBTQIA+ komunitou. Praktická část využívá kvantitativní výzkum prostřednictvím online dotazníku. Výsledkem jsou doporučení pro citlivé a efektivní zobrazování stejnopohlavních párů v reklamní komunikaci. |
|
| dc.format |
73 s.(105 745 znaků vč. mezer) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
LGBTQIA+
|
cs |
| dc.subject |
reklama
|
cs |
| dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
| dc.subject |
vnímání spotřebitelů
|
cs |
| dc.subject |
generace
|
cs |
| dc.subject |
Česká republika
|
cs |
| dc.subject |
LGBTQIA+
|
en |
| dc.subject |
advertising
|
en |
| dc.subject |
marketing communication
|
en |
| dc.subject |
consumer perception
|
en |
| dc.subject |
generations
|
en |
| dc.subject |
Czech Republic
|
en |
| dc.title |
Vnímání reklam se stejnopohlavními páry v České republice |
|
| dc.title.alternative |
Perception of Advertisements with Same-Sex Couples in the Czech Republic |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-20 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the perception of advertisements featuring same-sex couples in the Czech Republic. The aim is to explore how different consumer groups respond to these ads and what factors influence their attitudes. The theoretical part covers concepts related to marketing, generational differences, and the LGBTQIA+ community. The practical part is based on quantitative research conducted through an online questionnaire. The thesis concludes with recommendations for the sensitive and effective portrayal of same-sex couples in advertising communication. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.identifier.stag |
71823
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-17 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account