Genderová inkluze v marketingové komunikaci

DSpace Repository

Language: English čeština 

Genderová inkluze v marketingové komunikaci

Show simple item record

dc.contributor.advisor Staňková, Pavla
dc.contributor.author Urbánková, Annamarie
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:46Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:46Z
dc.date.issued 2025-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58942
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se věnuje tématu genderové inkluze v marketingové komunikaci módních značek. Zaměřuje se na to, jak módní značky zobrazují genderovou inkluzi ve svých kampaních a jak tyto kampaně působí na spotřebitele. Cílem je popsat různé přístupy značek a porozumět postojům lidí k inkluzivní reklamě. Zvolený problém byl řešen prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Praktická část kombinuje obsahovou analýzu kampaní čtyř módních značek (Gucci, Zalando, Calvin Klein a Adidas) a polostrukturované rozhovory se sedmi respondenty různého věku a genderu. Data byla zpracována tematicky a interpretována s ohledem na výzkumné otázky. Výzkum ukázal, že spotřebitelé inkluzivní reklamy převážně vnímají pozitivně, pokud působí přirozeně a nejsou vnímány jako nucené. Analýza zároveň potvrdila, že značky přistupují k tématu genderu různorodě - od civilních sdělení až po konceptuální stylizace. Přínosem práce je hlubší vhled do vnímání inkluze v módní reklamě a praktické doporučení pro značky. Výsledky mohou sloužit jako inspirace k otevřenější a citlivější komunikaci témat identity a rovnosti.
dc.format 74 s. (99 936 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject genderová inkluze cs
dc.subject marketingová komunikace cs
dc.subject módní značky cs
dc.subject reklama cs
dc.subject obsahová analýza cs
dc.subject kvalitativní výzkum cs
dc.subject gender inclusion en
dc.subject marketing communication en
dc.subject fashion brands en
dc.subject advertising en
dc.subject content analysis en
dc.subject qualitative research en
dc.title Genderová inkluze v marketingové komunikaci
dc.title.alternative Gender Inclusion in Marketing Communication
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Chlebková, Jennifer
dc.date.accepted 2025-05-20
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis explores the topic of gender inclusion in the marketing communication of fashion brands. It focuses on how brands portray gender diversity in their campaigns and how these campaigns are perceived by consumers. The aim is to describe different brand approaches and to understand people's attitudes toward inclusive advertising. The issue was addressed through qualitative research. The practical part combines a content analysis of campaigns from four fashion brands (Gucci, Zalando, Calvin Klein, and Adidas) and semi-structured interviews with seven respondents of different ages and genders. The data were thematically processed and interpreted in relation to the research questions. The research showed that consumers tend to perceive inclusive advertising positively, as long as it feels natural and not forced. The analysis also revealed varied approaches to gender representation - from everyday authenticity to more stylized, conceptual forms. The thesis provides deeper insight into how gender inclusion in fashion advertising is perceived and offers practical recommendations for brands. The findings may inspire more open and thoughtful communication of identity and equality in brand messaging.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingová komunikace cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Marketingová komunikace cs
dc.identifier.stag 71852
dc.date.submitted 2025-04-17


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account