Genderová inkluze v marketingové komunikaci
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
| dc.contributor.author |
Urbánková, Annamarie
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:46Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:46Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58942
|
|
| dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se věnuje tématu genderové inkluze v marketingové komunikaci módních značek. Zaměřuje se na to, jak módní značky zobrazují genderovou inkluzi ve svých kampaních a jak tyto kampaně působí na spotřebitele. Cílem je popsat různé přístupy značek a porozumět postojům lidí k inkluzivní reklamě. Zvolený problém byl řešen prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Praktická část kombinuje obsahovou analýzu kampaní čtyř módních značek (Gucci, Zalando, Calvin Klein a Adidas) a polostrukturované rozhovory se sedmi respondenty různého věku a genderu. Data byla zpracována tematicky a interpretována s ohledem na výzkumné otázky. Výzkum ukázal, že spotřebitelé inkluzivní reklamy převážně vnímají pozitivně, pokud působí přirozeně a nejsou vnímány jako nucené. Analýza zároveň potvrdila, že značky přistupují k tématu genderu různorodě - od civilních sdělení až po konceptuální stylizace. Přínosem práce je hlubší vhled do vnímání inkluze v módní reklamě a praktické doporučení pro značky. Výsledky mohou sloužit jako inspirace k otevřenější a citlivější komunikaci témat identity a rovnosti. |
|
| dc.format |
74 s. (99 936 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
genderová inkluze
|
cs |
| dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
| dc.subject |
módní značky
|
cs |
| dc.subject |
reklama
|
cs |
| dc.subject |
obsahová analýza
|
cs |
| dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
| dc.subject |
gender inclusion
|
en |
| dc.subject |
marketing communication
|
en |
| dc.subject |
fashion brands
|
en |
| dc.subject |
advertising
|
en |
| dc.subject |
content analysis
|
en |
| dc.subject |
qualitative research
|
en |
| dc.title |
Genderová inkluze v marketingové komunikaci |
|
| dc.title.alternative |
Gender Inclusion in Marketing Communication |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Chlebková, Jennifer |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-20 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis explores the topic of gender inclusion in the marketing communication of fashion brands. It focuses on how brands portray gender diversity in their campaigns and how these campaigns are perceived by consumers. The aim is to describe different brand approaches and to understand people's attitudes toward inclusive advertising. The issue was addressed through qualitative research. The practical part combines a content analysis of campaigns from four fashion brands (Gucci, Zalando, Calvin Klein, and Adidas) and semi-structured interviews with seven respondents of different ages and genders. The data were thematically processed and interpreted in relation to the research questions. The research showed that consumers tend to perceive inclusive advertising positively, as long as it feels natural and not forced. The analysis also revealed varied approaches to gender representation - from everyday authenticity to more stylized, conceptual forms. The thesis provides deeper insight into how gender inclusion in fashion advertising is perceived and offers practical recommendations for brands. The findings may inspire more open and thoughtful communication of identity and equality in brand messaging. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.identifier.stag |
71852
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-17 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account