Sportswashing v kontextu marketingové komunikace olympijských her a jejich sponzorů
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Stránský, Michal
|
|
| dc.contributor.author |
Votava, David
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:46Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:46Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58944
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá fenoménem sportswashingu v kontextu marketingové komunikace olympijských her a jejich sponzorů. Cílem je zjistit, jak veřejnost tento jev vnímá a jak ovlivňuje její postoj k olympijským hrám a značkám, které je sponzorují. Teoretická část vymezuje klíčové pojmy sportovního marketingu, CSR a sportswashingu. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu, jehož prostřednictvím byly zodpovězeny výzkumné otázky týkající se veřejného vnímání etických aspektů olympijských her a jejich komerčních partnerů. |
|
| dc.format |
58 s. (78 009 znaků). |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
sportswashing
|
cs |
| dc.subject |
olympijské hry
|
cs |
| dc.subject |
sponzoring
|
cs |
| dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
| dc.subject |
CSR
|
cs |
| dc.subject |
sportswashing
|
en |
| dc.subject |
Olympic Games
|
en |
| dc.subject |
sponsorship
|
en |
| dc.subject |
marketing communications
|
en |
| dc.subject |
CSR
|
en |
| dc.title |
Sportswashing v kontextu marketingové komunikace olympijských her a jejich sponzorů |
|
| dc.title.alternative |
Sportswashing in the Context of Marketing Communication of the Olympic Games and Their Sponsors |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-21 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis deals with the phenomenon of sportswashing in the context of marketing communication related to the Olympic Games and their sponsors. The aim is to examine how the public perceives this issue and how it influences their attitude toward the Olympic Games and the brands involved in sponsorship. The theoretical part defines key concepts such as sports marketing, corporate social responsibility (CSR), and sportswashing. The practical part is based on quantitative research through which the research questions concerning public perception of the ethical aspects of the Olympic Games and their commercial partners were answered. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.identifier.stag |
71854
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-17 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account