Problémové vyučování na základních a středních školách v Břeclavi

DSpace Repository

Language: English čeština 

Problémové vyučování na základních a středních školách v Břeclavi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mazánková, Libuše
dc.contributor.author Kokrhelová, Gabriela
dc.date.accessioned 2010-07-17T04:15:10Z
dc.date.available 2010-07-17T04:15:10Z
dc.date.issued 2008-03-05
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/7572
dc.description.abstract V teoretické části své práce jsem se snažila přiblížit koncepci školské reformy v souvislosti se zavedením rámcového výukového programu, který směřuje k vytvoření klíčových kompetencí žáků, jako nutnosti pro život v dnešní společnosti. V souvislosti s tím jsem klasifikovala didaktické metody obecně, konkrétně pak metody problémového vyučování a objasnila jejich podstatu při vytváření klíčových kompetencí k řešení problému. Pokusila jsem se pomocí dostupné literatury definovat, co se problémovým učením rozumí, co je podstatou problému jako takového a v neposlední řadě jsem se pokusila přiblížit princip navození problémové situace ve školním prostředí jak obecně, tak na konkrétních příkladech, včetně způsobů možného řešení. V empirické části jsem se věnovala rozboru vlastního nestandardizovaného dotazníku, kde respondenty byli učitelé základních a středních škol v Břeclavi. Cílem mého dotazníku bylo vytvořit náhled na využívání metody problémového vyučování, jeho realizaci, účinnost a úskalí, které toto využívání provází v praxi. Výsledky výzkumu jsem vyhodnotila, utvořila dílčí závěr a pro zajímavost srovnala s výsledky mezinárodního projektu PISA. Pro ilustraci jsem v závěru empirické části přiblížila modelový vzdělávací program s názvem Tvořivá škola a uvedla konkrétní možnosti jeho využití v praxi. cs
dc.format 69 s., 1 s. obr. příloh cs
dc.format.extent 1243878 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject Didaktické metody cs
dc.subject problémové vyučování cs
dc.subject problém cs
dc.subject problémová situace cs
dc.subject školská reforma cs
dc.subject rámcový vzdělávací program cs
dc.subject klíčové kompetence cs
dc.subject Didactical methods en
dc.subject problem-based teaching en
dc.subject problem en
dc.subject problem situation en
dc.subject school reform en
dc.subject general education program en
dc.subject key competency en
dc.title Problémové vyučování na základních a středních školách v Břeclavi cs
dc.title.alternative PROBLEM - BASED TEACHING AT THE BASIC AND SECONDARY SCHOOLS IN BŘECLAV en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Řehoř, Antonín
dc.date.accepted 2008-05-14
dc.description.abstract-translated In the theoretical part of my thesis I tried to bring closer the conception of school reform in the connection with implementing general education program which is heading towards the creation of pupils key competency as the necessity for today's life. In this connection I have classified didactical methods generally, particularly then problem-based teaching methods and I have clarified their principle when creating key competency for problem solution. Through available literature I tried to define what can be understood by problem learning what the principle of the problem itself is and last but not least I tried to bring closer the principle of problem situation in the school environment both in general and in particular cases including the ways of possible solution. In the practical part I focused on the analysis of my own non-standardized questioner, where the respondents were the teachers of the basic and the secondary schools in Břeclav. The goal of my questioner was to make an overview of the problem-based teaching methods used, their realization, effectiveness and obstacles connected with their usage in the real education process. I have evaluated the results, created partial conclusion and as an interest I have compared them with the international project PISA results. In the conclusion of the practical part as an illustration I brought closer model education program named Creative school and I stated particular possibilities of its usage in the real education process. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/157 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1008977
dc.date.assigned 2006-11-30
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
kokrhelová_2008_dp.pdfBlocked 1.186Mb PDF View/Open
kokrhelová_2008_vp.doc 64.19Kb Microsoft Word View/Open
kokrhelová_2008_op.doc 63.18Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account