Sebeobsluha zrakově postižených

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sebeobsluha zrakově postižených

Show simple item record

dc.contributor.advisor Marášková, Ivana
dc.contributor.author Frantíková, Veronika
dc.date.accessioned 2010-07-17T16:38:08Z
dc.date.available 2010-07-17T16:38:08Z
dc.date.issued 2009-05-13
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/8923
dc.description.abstract V bakalářské práci se zabývám sebeobsluhou zrakově postižených, zaměřenou na město Zlín. V teoretické části je definována sebeobsluha. Je zde vymezena rozdílnosti vrozené nevidomosti a získané nevidomosti, sociální a psychologické aspekty, dále se zaměřuji na úpravu prostředí, která je u sebeobsluhy potřebná a na závěr teoretické části popisuji meto-diku nácviku sebeobsluhy. V praktické části jsou na základě výsledků výzkumu realizova-ného pomocí strukturovaného rozhovoru vymezeny hlavní rozdíly sebeobsluhy mezi lidmi s vrozenou nevidomostí a lidmi se získanou nevidomostí. cs
dc.format 53, 5 s. obr. příloh cs
dc.format.extent 6499030 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Klíčová slova: sebeobsluha cs
dc.subject vrozená nevidomost cs
dc.subject získaná nevidomost cs
dc.subject kompenzační po-můcky cs
dc.subject polostrukturovaný rozhovor cs
dc.subject daily living activities en
dc.subject congenital blindness en
dc.subject acquired blindness en
dc.subject compensatory tools en
dc.subject structured interview en
dc.title Sebeobsluha zrakově postižených cs
dc.title.alternative Daily living activities visual disabled people en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2009-06-16
dc.description.abstract-translated The Bachelor thesis deals with self-sufficient activities in daily living of the visually chal-lenged in the Zlin region. In the theoretical section daily living activities are described. Apart from this, congenital blindness and acquired blindness are distinguished here, as well as social and psychological aspects of blindness. This part also focuses on the surrounding of the blind and its arrangement which is necessary for daily activities and their self-sufficiency. In the closing chapter of the theoretical section methodology of training for the daily tasks is provided. The practical section, based on a research carried out by means of a structured interview, delimitates general differences in carrying out the daily living activi-ties by people with congenital blindness and people with acquired blindness. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 11450
dc.date.assigned 2009-02-13
utb.result.grade B
local.subject zrakově postižení cs
local.subject kompenzační pomůcky cs
local.subject sebeobsluha cs
local.subject people with visual disabilities en
local.subject compensatory aids en
local.subject self care en


Files in this item

Files Size Format View
frantíková_2009_bp.pdf 6.197Mb PDF View/Open
frantíková_2009_vp.doc 52.5Kb Microsoft Word View/Open
frantíková_2009_op.doc 55.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account